Kaarten sturen, het blijft populair!

Kaarten sturen, het blijft populair!

Tijdens verjaardagen zien we vaak veel leuke kaarten en brieven door de bus heel vallen. Er zijn er talloze om uit te kiezen, van leuke dieren tot gekke tekeningen. Waarschijnlijk ben je dan ook het logo van Paperclip tegengekomen.

De meeste bedrijven hebben moeite met de coronacrisis, ze zijn dicht of maken veel minder omzet. Puck van Aart, directeur van PaperclipCards gaf een opvallend antwoord toen gevraagd werd hoe het bij hun zat: “We zijn heel goed door de coronacrisis heengekomen.”. Ze verkopen ook in veel winkels bij vliegvelden en treinstations, je zou dus denken dat veel omzet weggevallen is. Maar mensen kopen nu juist veel meer kaarten omdat we lang niet bij elkaar op bezoek konden komen. Goede business zou je denken, maar er is zeker iets te merken als het gaat om de kaartverkoop.

Als voorbeeld gaf Van Aart twee winkels in Veenendaal, midden in de hoofdstraat van de stad en vlakbij een Albert Heijn in West-Veenendaal. Opvallend genoeg verkoopt degene in West meer Paperclip-kaarten dan de hoofdstraat. Van Aart denkt zelf dat het komt omdat mensen de afgelopen maanden wel gewoon nog even naar de supermarkt gaan om wat te kopen en nemen dan een kaart mee. Maar mensen gaan veel minder kleren of andere dingen kopen dus komen minder veel in de hoofdstraat.

Over de auteur

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *