{"id":2616,"date":"2025-03-13T23:58:23","date_gmt":"2025-03-13T22:58:23","guid":{"rendered":"https:\/\/svjmedia.nl\/amersfoort\/?p=2616"},"modified":"2025-03-13T23:58:57","modified_gmt":"2025-03-13T22:58:57","slug":"copywriter-femke-van-dinther-blijft-podcasts-maken-en-komt-met-nieuwe-ideeen","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/svjmedia.nl\/amersfoort\/2616\/copywriter-femke-van-dinther-blijft-podcasts-maken-en-komt-met-nieuwe-ideeen\/","title":{"rendered":"Copywriter Femke van Dinther blijft podcasts maken en komt met nieuwe idee\u00ebn"},"content":{"rendered":"
Centrum- Sinds april 2024 maakt copywriter Femke van Dinther al podcasts voor Citymarketing Amersfoort. In de podcast \u2018Kijk in de wijk\u2019 worden mensen meegenomen door de wijk, waarbij ze zelf mee kunnen lopen en de wijk leren kennen. Na een positieve reviews over hoe kalmerend haar stem is, brengt ze samen met Bas Ophof een nieuwe slaappodcast uit genaamd: \u2018de nachtkast\u2019. \u2018De nachtkast komt uit dat het een podcast is, maar een nachtkast is ook een nachtkastje\u2019.<\/strong><\/p>\n Het maken van de podcast \u2018Kijk in de wijk\u2019 is geen vreemde overstap voor van Dinther. Ze is gewend om bij muziekopnames tegen niemand te praten. \u2018In mijn hoofd doe ik altijd alsof ik er loop en alsof ik het aan het vertellen ben aan iemand die naast mij loopt\u2019. De bedoeling van de podcast is dat je mee kan lopen, maar ook thuis mee kan luisteren. In het geval dat iemand meeloopt, dan moet het wel kloppen.<\/p>\n Doeleinde<\/strong><\/p>\n Tot nu toe zijn de wijken: Koppel, Hoogland-West en het Hoefkwartier behandeld in de podcast. De podcast wordt gemaakt voor Citymarketing Amersfoort en heeft het doeleinde als een stads promotie voor Amersfoort, sommige wijken hebben positieve aandacht nodig. Er worden geen negatieve dingen benoemd in de podcast. Daarnaast heeft van Dinther wel de vrije loop gekregen in wat ze maakt. Dennis Sille, de directeur van Citymarketing, kwam met de vraag of zij dat wilde doen. \u2018Ik krijg altijd veel vertrouwen van hem, omdat ik al 10 jaar met die partij samenwerk, hij weet ook wel dat het goedkomt\u2019.<\/p>\n Voorbereiding<\/strong><\/p>\n \u2018Daar gaat echt heel veel tijd in zitten\u2019 verteld van Dinther met een harde lach. Ze begint door een wijk te kiezen en daar gaat ze wandelen en kiest een route met een bepaald aantal kilometers. Wanneer de route uit is gekozen dan begint al het onderzoek pas. \u2018Dan ga ik pas zoeken naar alles wat ik kan vinden, van bloemetjes tot diersoorten tot interessante mensen of gebouwen\u2019. Daarna begint van Dinther met het script schrijven, dit schrijft ze alsof ze het aan iemand verteld. \u2018Dat is pas stap 1,2,3,4 en 5 en dan pas gaan we opnemen\u2019. De rest van de productie wordt gedaan door Ophof, hij maakt de podcast verder af.<\/p>\n <\/p>\n Van Dinther vertelt over haar humor die ze zelf omschrijft als hele droge humor. Ze vind het belangrijk dat er grappen inzitten waar ze zelf ook om moet gniffelen. Al lachend praat ze over een appelboom in een boomgaard. Ze verteld over de appels die voor een bepaald doeleind gebruikt worden. \u2018Deze appel wordt dit mee gedaan en met deze appel dat, uiteindelijk vertel ik waar alle appels voor worden gebruikt en aan het einde zeg ik: en de pannenkoeken appel, die wordt natuurlijk gebruikt voor? Pannenkoeken!\u2019.<\/p>\n \u2018De nachtkast\u2019<\/strong><\/p>\n Slaappodcasts komen nog niet veel voor in het Nederlands, zo zijn van Dinther en Ophof bij een slaappodcast gekomen. Het bestaat uit een intro, een meditatie en ontspanningsoefeningen en daarna vertellen ze een verhaal. Op dit moment zijn er al acht podcasts opgenomen. In april is het te beluisteren voor anderen. \u2018Mensen zeggen vaak dat ik een hele mediterende stem heb\u2019, daarom zijn ze op dit idee gekomen. Ze geeft aan dat ze hier eigenlijk nog nooit over na heeft gedacht, maar dat het ze erg leuk leek om hier uiteindelijk ook hun geld mee te verdienen.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" Centrum- Sinds april 2024 maakt copywriter Femke van Dinther al podcasts voor Citymarketing Amersfoort. In de podcast \u2018Kijk in de wijk\u2019 worden mensen meegenomen door de wijk, waarbij ze zelf mee kunnen lopen en de wijk leren kennen. Na een positieve reviews over hoe kalmerend haar stem is, brengt ze samen met Bas Ophof een […]<\/p>\n","protected":false},"author":3648,"featured_media":2617,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","footnotes":""},"categories":[1],"tags":[],"class_list":["post-2616","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-cultuur-vrije-tijd","et-has-post-format-content","et_post_format-et-post-format-standard"],"acf":[],"yoast_head":"\n\u2018En de pannenkoeken appel, die wordt natuurlijk gebruikt voor? Pannenkoeken!\u2019<\/strong><\/h2>\n