Ook Molen van Sloten doet mee aan kerstboom sponsoractie

Ook Molen van Sloten doet mee aan kerstboom sponsoractie

AMSTERDAM- Tot en met 30 november kunnen verschillende verenigingen zich aanmelden voor de kerstboom sponsoractie. Van elke verkochte kerstboom wordt er € 2,00 gedoneerd aan een aangesloten club of vereniging. “Dit is natuurlijk een ontzettend leuk initiatief. Als je dan toch een kerstboom koopt waarom dan geen kleine donatie zonder dat het jou extra geld kost”, zegt Maureen Brand Flu (38), vrijwilliger bij Molen van Sloten.

“De molen kan alleen blijven bestaan dankzij de hulp van vrijwilligers”, zegt Brand Flu. “De molen bevindt zich al langere tijd op glad ijs”, zegt ze.  Het aantal bezoekers is enorm teruggelopen en daarom probeert de Molen zich op verschillende manieren staande te houden. “Ik kwam het tegen op Facebook. Ik dacht niet geschoten is altijd mis. Alle beetjes helpen. Daarom hebben ook wij ons dit jaar aangemeld voor de kerstboom sponsoractie.”

“Door de corona zitten veel mensen in zwaar weer. Op deze manier hopen wij iets terug te kunnen doen”, zegt Danny van de Burg (24). Vorig jaar begonnen de vrienden Danny van de Burg, Marius Ponk en Bas Koning met het opzetten van deze sponsoractie. “We zijn op lokale schaal begonnen”, zegt van de Burg. “We komen oorspronkelijk uit Goorn. Daar zagen we dat amateur voetbalclubs wel wat extra’s in de clubkas konden gebruiken.”

Vanwege corona liggen veel dingen opnieuw stil en dat geldt voor meer dan alleen amateur voetbalclubs. Daarom besloten deze vrienden hun initiatief verder uit te rollen. “Eigenlijk is elke vereniging die wel een extra steuntje in de rug kan gebruiken meer dan welkom. Van sport tot monument.” Ze bestaan nu vijf jaar met hun kerstbomenwinkel online. “We bezorgen aan huis en dat onderscheidt ons ook van de rest. Daarbij is deelname gratis. Een echte win, win situatie dus.”

Het concept is eenvoudig. Wie op kerstboombestellen.online een boom koopt, geeft aan welke vereniging of club hij of wij wil steunen. Dit kan tot  de uiterste bestel datum van 1 december. “We zien natuurlijk wel dat de amateur voetbalclubs die vorig jaar al meededen nu een grotere gun factor hebben”, zegt van de Burg. “Je moet natuurlijk wel een bereik kweken.” Verder krijg je bij het aanmelden een marketingpakket om je deelnamen te promoten via social media. Door corona kunnen volgens van de Burg sommige mensen niet naar het tuincentrum. “Dan is online bestellen en gratis thuisbezorgen een mooie optie.” Er worden volgens van de Burg meer kerstbomen dan vorige jaren verkocht. Bijna het dubbele.

Lees ook: https://svjmedia.nl/amstelradar/623/molen-van-sloten-in-financiele-problemen/

Over de auteur

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *