Fanatieke kopers sprinten naar het internet

Fanatieke kopers sprinten naar het internet

Aysu Dilekci

ARNHEM- Fanatieke kopers shoppen massaal op het internet. Door de coronacrisis zijn Arnhemse winkels al lange tijd dicht. Fysiek shoppen is geen optie. Hierdoor zijn de online winkels overdonderd met een explosieve groei in de omzet.

Aysu Dilekci

De Arnhemse shopaholic

‘’Ik ontvang vanavond nog een pakketje.’’ Dat hoort de familie van de Arnhemse Sara Amroaui voor de derde keer deze week. Amroaui staat in haar omgeving bekend als een echte shopaholic. Van de Jane Austen boeken tot aan de tassen met een dierenprint, ze koopt het allemaal. Gevraagd naar haar regelmatige koopgedrag, zei Amroaui: ‘’Ik verveel me heel erg. Het online kopen van een pakketje en wachten op de aankomst, zorgt voor een opgetogen gevoel.’’

Ontspanning

Of je het nu wilt of niet, er is geen andere manier dan online bestellen. Toch is Sara’s familie van mening dat geen van deze pakketjes benodigdheden zijn. Sara lijkt het hier semi-mee eens te zijn. ‘’Natuurlijk zijn het niet noodzakelijke benodigdheden, maar het bestellen en ontvangen van pakketjes is nou eenmaal een plezierige bezigheid. De een breit terwijl de ander tekent. Online shoppen zorgt voor een soortgelijke ontspanning bij mij.’’

Boost

De onlinewinkels hebben volop kunnen meegenieten van dit koopgedrag. Jolieneke de Jong is verkoper bij de Arnhemse Kinderboekenwinkel en herkent dit. ‘’We hebben nu aanzienlijk meer bestellingen die op de webshop worden geplaatst. Er is zeker een boost geweest,’’ aldus de Jong. De boosts vonden plaatst nadat er in de pers aandacht werd gegeven aan de lokale ondernemers.

Gemiste impulsaankoopjes

Toch blijkt deze boost niet bij te draaien voor het verlies dat is opgelopen met het sluiten van de winkels. ‘’We missen de impulsaankopen die mensen in de winkel doen, online heb je die niet. Mensen kopen gericht op de webshop.’’

Over de auteur

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *