Coolblue filiaal nu officieel geopend in Nijmegen

Coolblue filiaal nu officieel geopend in Nijmegen

Afbeelding: eigen

NIJMEGEN-Al wandelend door de Burchtstraat kun je er niet omheen; de blauwe voorgevel met lange blauwe loper, een reusachtig blauw met oranje opblaas-cadeau en de feestelijke ballonnen, nodigen uit om een kijkje te nemen. Het is een grauwe vrijdagmiddag met miezerige regen, er zijn weinig mensen te zien in de winkelstraten van Nijmegen. Voor de ingang van de Coolblue winkel staat daarentegen wel een groep lachende mensen met blauwe bekertjes in hun handen.

Vandaag om tien uur ‘s ochtends opende de nieuwe Coolblue winkel zijn deuren in de binnenstad van Nijmegen. De winkel bevindt zich in het pand waar eerst de Intertoys en Het Goed zaten. Bij binnenkomst wordt je vriendelijk begroet door de medewerkers. ”Naar welk product bent u op zoek?”, vraagt winkelmedewerker Luc. Je kunt aangeven naar welk product je opzoek bent en Luc tikt op een automaat waaruit een kaartje geprint wordt met een klantnummer er op, net als bij de apotheek. Hij legt uit dat je met het bonnetje moet wachten in de winkel bij de desbetreffende afdeling, en je daar verder geholpen wordt door een klantadviseur. Het helpen van klanten door klantnummers lijkt een nieuwe manier van werken te zijn bij Coolblue. ”Dit doen we zodat we weten hoeveel mensen er in de winkel aanwezig zijn en we ze op een persoonlijke manier kunnen helpen”, vertelt Luc. ”Ik werk hier zelf nog maar net, nadat ik ben verhuisd uit een filiaal in Arnhem.”  Het blijkt dat meerdere medewerkers van de Coolblue in Arnhem, naar Coolblue in Nijmegen zijn verhuisd.

De winkel oogt strak en modern, er is een goede verdeling in elektronica-categorieën per afdeling, waardoor het overzichtelijk is en er is zelfs een loungehoek waar een grote LED Flat Screen televisie staat. Het is druk in de winkel, maar niet extreem druk, dus ook de corona maatregelen kunnen gemakkelijk worden gehandhaafd. Er hangt een opgewekte sfeer en ook van binnen is de winkel feestelijk aangekleed met ballonnen.

Het valt op dat juist nu, in de tijd dat iedereen vooral alles online koopt, er een grote elektronica zaak in de stad wordt gevestigd. Uit een onderzoek van het CBS blijkt dat in de eerste helft van 2020, het aantal internetverkopen met elf procent is gestegen, ook de hoeveelheid online verkochte elektronica is gestegen ten opzichte van 2019, maar wel aanzienlijk minder in verhouding tot andere aankopen. ”Mensen krijgen toch steeds meer de behoefte om een elektronisch product eerst te beleven, voordat ze het kopen om achteraf teleurstelling te voorkomen”, aldus Rick.

Je zou verwachten dat er vanwege de aankomende feestdagen, ook bij Coolblue veel grote aankopen worden gedaan, maar de meeste mensen zijn vooral aan het observeren en sommigen lopen met lege handen naar de ingang. Aangekomen bij de afdeling, begeleid medewerker Rick Taat verder bij het maken van de keuze. ”Aan welk merk en model dacht u?” Als klant wordt er aandachtig naar jou en je wensen geluisterd. Rick weet veel van de kwaliteitsverschillen tussen de verschillende producten en hij heeft verstand van de merken die Coolblue verkoopt. Mijn oog valt op een aantal retro platenspelers die tegen de muur aan staan. ”Ja die verkopen we ook, ze zijn nu steeds populairder aan het worden, deze modellen zijn nagemaakt van het origineel en in een modern jasje gestopt”, legt Rick uit.

Bij het verlaten van de winkel wordt je nog een lekker schuimgebakje aangereikt om een goede laatste indruk achter te laten, met een vriendelijke glimlach van de medewerkster.

Over de auteur

Rubi Gerards

Hi, ik ben Rubi en ik onderzoek graag om bepaalde thema's in de wereld beter te begrijpen. Ik interesseer me onder andere in kunst, muziek en maatschappelijke kwesties. Ik ben beginnend en ontdekkend journaliste. Veel lees plezier!

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.