Focus’07 spaart 2581 euro bij de Plus

Focus’07 spaart 2581 euro bij de Plus

Vergadering bestuur Focus´07, dinsdag 30 november.

Voetbalclub Focus’07 is als ‘winnaar’ uit de bus gekomen bij de spaaractie die supermarktteken Plus dit najaar op touw heeft gezet.

Het Culemborgse filiaal van de Plus deed mee aan een landelijke actie en had 30.000 euro te verdelen over 36 plaatselijke verenigingen. Door boodschappen bij de Plus te doen konden klanten gespaarde punten doneren aan hun favoriete club. Daarnaast mochten de verenigingen zichzelf in de kijker werken door  voor de deur van de Plus activiteiten te organiseren. Focus’07 deed dit het best en kreeg een flink bedrag van 2581 euro.

 

Bestuursvergadering

De temperatuur ligt tegen het vriespunt aan. Grote  regendruppels vullen de plassen op de stenen voor de kantine van Focus’07. Het is donker. Zo donker en wazig door de regen dat het goal aan de andere kant van het veld niet te zien is. Door de Coronamaatregelen mag er nu niet  getraind worden. Daardoor is er op het terrein niemand te bekennen, binnen wel. Daar wordt een vergadering gehouden. Het bestuur heeft een aantal zaken te bespreken, waaronder de vraag wat de club met het gewonnen bedrag van de Plus gaat doen.

Videosysteem

De uitkomst van het gesprek: het gehele bedrag wordt besteedt aan zaken die het voetballen kunnen verbeteren. Focus’07 is bezig met het aanschaffen van een videosysteem, een systeem waarmee trainingen en ook wedstrijden kunnen worden geanalyseerd. De beelden kunnen worden teruggekeken om het voetbal naar een hoger niveau te tillen. Er lag al een offerte van een bedrijf waar focus’07 het systeem zou kunnen aanschaffen. Deze wordt nog vergeleken met twee andere offertes, want uiteindelijk wil de club wel gaan voor de beste prijs kwaliteit verhouding. Verder wordt er nog gedacht om het overige bedrag te besteden aan andere voetbalmaterialen.

 

Inzet

Secretaris Harm Bodewes is zeer tevreden: “De opbrengst overtreft al onze verwachtingen. Alle leden hebben flink mee gespaard daar zijn we uiteraard verschrikkelijk blij mee. Best wel een groot bedrag voor een vereniging als Focus. We zijn blij deze wedstrijd te hebben gewonnen. We hebben daarvoor ook echt moeite gedaan, door bijvoorbeeld een actie te organiseren op het Koopmansgildeplein. Met van die kleine goaltjes waar voorbijgangers even snel een schot op konden wagen. Dus naast het sparen kregen we de kans om Focus’07 onder de aandacht te brengen.  Je hoopt met dit soort acties altijd dat het direct nieuwe leden oplevert. Maar uiteraard zijn we ook heel blij met het enthousiasme van de leden die trouw gingen sparen voor ons bij de Plus.

Voor de buurt en voor elkaar

Giel Smits, eigenaar van de Culemborgse Plus vond het fijn om in deze tijd verenigingen bij te kunnen staan. Smits: ‘Juist in deze tijd waarin verenigingen minder inkomsten hebben gehad in verband met bijvoorbeeld de kantinesluiting door Corona regels, werd  deze actie en daarmee gepaard gaande giften zeer gewaardeerd .Het verbaasde me wel dat er zoveel verenigingen zijn in Culemborg, er melden zich verenigingen aan waar ik nog nooit van had gehoord. Helaas waren er ook  verenigingen die zich waren vergeten aan te melden voor de actie. Die grepen dus achter het net.

Voor herhaling vatbaar?

Voor de Plus van Giel Smits is de actie zeker voor herhaling vatbaar. De actie is georganiseerd vanuit de landelijke Plus, of de actie een navolging krijgt is niet zeker. Volgens Giel Smits zou het zelf zo kunnen gaan dat de Plus de reguliere sponsoring van diverse clubs en verenigingen stop zet en dat door mee te doen aan de actie de clubs zelf inspanningen leveren om alsnog een mooi sponsorbedrag bij elkaar te krijgen. Zo waren er tijdens de afgelopen actie kleine verenigingen die door extra inspanning toch relatief veel geld konden binnen halen, zoals dance Art studio. Deze kleine club werd zowaar tweede in het klassement. Je daagt clubs dan ook echt uit om zelf moeite te doen voor de sponsoring, in plaats van alleen af te wachten welk bedrag het gaat worden. Zo kun je als club de uitslag zelf bepalen.

En tenslotte heeft deze actie de Plus zelf ook windeieren gelegd? Giel Smits : “We hebben geen grote verandering gezien in het aantal klanten en omzet, wat natuurlijk ook een doel was van deze actie. Maar dat is lastig te meten, gezien de coronamaatregelen van de afgelopen periode”.

Over de auteur

Jill Hilhorst

Mijn naam is Jill Hilhorst. Ik ben 19 jaar oud. Ik heb veel interesses en ben snel enthousiast en altijd nieuwsgierig, vandaar dat ik journalistiek studeer. Naast school, kook en eet ik graag uitgebreid met mijn vriendinnen. Misschien wordt ik later wel culinair journalist?

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.