{"id":272,"date":"2019-09-13T10:45:00","date_gmt":"2019-09-13T08:45:00","guid":{"rendered":"https:\/\/svjmedia.nl\/emmaodijk\/?page_id=272"},"modified":"2024-06-15T00:13:40","modified_gmt":"2024-06-14T22:13:40","slug":"multimediaal-verhaal","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/svjmedia.nl\/emmaodijk\/portfolio-slow\/multimediaal-verhaal\/","title":{"rendered":"Multimediaal Verhaal"},"content":{"rendered":"\n
Om als jonge artiest nu door te breken in de huidige muziekwereld, is alleen schrijven en produceren niet meer genoeg. Er wordt een hele hoop van je verwacht, want de concurrentie is groot. “Het is soms een strijd om de views.” Hoe kijken jonge artiesten tegen deze door social media gedomineerde wereld aan en hoe ervaren zij dit? <\/em><\/p>\n\n\n\n Ten tijde van de smartphone en apps als YouTube, TikTok en Instagram is bekend worden met muziek steeds makkelijker. Zet je telefoon ergens neer, pak een gitaar of stap achter een piano en ga maar zingen. Dat merken artiesten Jennifer Siemerink<\/a> (24), die haar carri\u00e8re net begonnen is als SIEM, en Maurice van Meer<\/a> (23), die al een aantal jaren naam maakt als More Ease ook. Beide gebruiken zij sociale media en vooral TikTok om meer naamsbekendheid te cre\u00ebren, al vinden ze dat niet altijd even leuk. <\/strong><\/p>\n\n\n\nOm antwoord te krijgen op de eerder gestelde vragen, wordt er in dit artikel in gegaan op twee ervaringsverhalen van Jennifer Siemerink en Maurice van der Meer. Klik op een van de twee foto's om een kleine impressie te krijgen van wat zij maken op TikTok. <\/pre>\n\n\n\n