Producten voor BNNVARA
Het eerste onderdeel van mijn afstudeersemester hield in dat ik samen met een groepje een innovatief concept mocht maken voor De Marker, het jongerenplatform van BNNVARA. Ons concept heet Marker Markeert: De Pechstafette. Dit hebben wij verwerkt in een researchdossier, en wij hebben twee demo-video’s en een demo-podcast gemaakt. De voorbereidingen van de afleveringen zijn terug te vinden in de draaiboeken.
Researchdossier
De hoofdvraag van de redactie van De Marker luidde: hoe kunnen wij op een structurele manier aandacht besteden aan de pechgeneratie? Om deze vraag te beantwoorden, deden wij als groepje eerst heel veel research. Die research staat in dit document beschreven:
Om onze research en het daaruit volgende idee wat meer beeld te geven, maakten wij twee demo-videos en een demo-podcast. Demo-video 1 en de podcast gaan over de woningmarkt, en demo-video 2 gaat over de studieschuld van de pechgeneratie. Uit onze research kwam dat dit twee van de voornaamste pijnpunten waren van de pechgeneratie.
Demo-video 1
Demo-podcast. Ter gast: hypotheekadviseur Alex Peña.
Demo-video 2
En als laatste, de documenten waar ons voorbereiding voor deze producties in staat.
Demo-videos
Demo-podcast