New Hobby, New Me: Fitness 

New Hobby, New Me: Fitness 

Lisanne Flaman - Gemaakt door: Lisanne Flaman

Het coronavirus en de vele lockdowns hebben ons zeeën van tijd gegeven. Genoeg ruimte dus voor nieuwe hobby’s en projecten. Iedere week interviewen we iemand uit de omgeving, die in deze rare tijd een nieuwe vrijetijdsbesteding heeft ontdekt of is begonnen aan een nieuw project. Deze week interviewen we: Lisanne Flaman die is begonnen met fitness.  

20-jarige Lisanne Flaman, studente Marketing & Communicatie heeft tijdens de Coronatijd een passie voor fitness ontwikkelt. Deze enthousiaste en gemotiveerde meid heeft al een prachtig doel bereikt, waar ze met veel trots op kan terugkijken. 

Hoe is jouw liefde voor fitness begonnen? 
Toen in maart 2020 corona hier in Nederland kwam, was er natuurlijk bijna niks te doen. Ik verveelde me gewoon enorm thuis en ook wilde ik gezonder gaan leven en ik wilde afvallen. Toen ben ik eigenlijk begonnen met thuis workouts via YouTube van Chloe Ting. Chloe had allemaal challenges bedacht, sommige duurde twee/drie weken en sommige duurde zelfs wel een maand en ik ben daar eigenlijk mee begonnen. Ik begon eerst met een challenge van twee weken, dan doe je elke dag een workout van 30 tot 50 minuten, dat is echt heel zwaar. Omdat ik erg veel vooruitgang zag, ben ik doorgegaan en daar is het mee begonnen.” 

Hoe heb je fitness in de Coronatijd doorgebracht tijdens de gesloten sportclubs? 
Tijdens de eerste corona-lockdown was ik sowieso thuis begonnen met sporten en afgelopen september sloot ik me aan bij de sportscholen, maar dat duurde ook niet heel lang want in december sloten alle sportscholen. Ik had wel van mijn sportschool een schema voor thuis gekregen, maar die heb ik eigenlijk nooit gevolgd. Toen wilde ik met mezelf afspreken om elke dag 10.000 stappen proberen te zetten. Veel wandelen en in plaats van met de scooter naar de winkel te gaan dat dan lopend te doen. Ik focuste me ook op de kleine dingen en op je voeding letten.” 

Wat voor fitness oefeningen doe je vooral?
“Ik train vier keer per week. Twee keer de het bovenlichaam en twee keer het onderlichaam. Ik train allebei de delen evenveel. Voor het onderlichaam doe ik vooral squats, hip thrusters, legpress en nog meer oefeningen voor de benen. Eigenlijk train ik heel mijn lichaam en dat is ook wel belangrijk anders staat het niet goed met elkaar in verhouding.” 

Heb je al een bepaald doel bereikt? En heb je nog een doel dat je wilt bereiken? 
In de lockdown had ik als doel dat ik in totaal 65 kilo wilde wegen, ik begon met 72. Ik heb dat doel in december/januari bereikt en daar was ik echt super blij mee. Nu wil ik me zetten op een nieuw doel en dat is 62 kilo zodat er totaal 10 kilo van af is. Dat doel heb ik bijna bereikt, nog 1 kilo.

Heb je een ultiem fitness voorbeeld? 
Een vriendin en mijn stiefzus doen ook aan fitness en zo motiveren wij elkaar. Mijn stiefzus komt dan wel eens thuis en zegt dan: ‘Ik heb 40 kilo gesquat’. Dan zit ik op de 35 kilo en dan wil ik de volgende keer op 40 kilo proberen net zoals haar. We motiveren elkaar. Wel vind ik Rachel John een goed voorbeeld, ze had vroeger een eating disorder waardoor ze superdun was. Toen is ze gaan sporten en nu heeft ze iets heel moois bereikt, en dat vind ik wel knap.” 

Over de auteur

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *