Hilversum

Sinterklaasactie met veel enthousiasme ontvangen

De gemeente Hilversum trakteerde 176 kinderen die opgroeien in een gezin met financiële moeilijkheden op een bioscoopkaartje. Dit initiatief is tot stand gekomen in samenwerking met de vrijwilligersorganisatie ‘Versa Welzijn’ en stichting ‘Present Hilversum’. Naast de medewerking rondom het organiseren van het bioscoopbezoek zetten de organisaties ook een inzamelingsactie op. Zo kon de Sint na afloop van de film door middel van deze actie alle kinderen een cadeau geven.

‘Dit idee is ontstaan doordat we iets wilden betekenen voor gezinnen in Hilversum die geen financiële middelen hebben om Sinterklaas te vieren’, zegt Jenny Buisman. Ze is medewerkster bij stichting Present Hilversum en betrokken bij de Sinterklaasactie. Buisman vertelt dat de actie met veel enthousiasme is ontvangen. ‘De ouders van de kinderen zijn erg geraakt door het feit dat er mede Hilversummers aan hun denken door een cadeau te schenken’, zegt ze.

Veel van de kinderen die een bioscoopkaartje en een cadeau ontvangen hebben, komen uit gezinnen die gebruik maken van de voedselbank. Doordat er bij hen thuis sprake is van geldkrapte hebben ze bijna nooit een uitstapje. Ook kan de financiële onzekerheid ervoor zorgen dat deze kinderen geen Sinterklaas kunnen vieren omdat de ouders hier kortom geen geld voor hebben.

De 176 uitgekozen kinderen tussen de 4 en de 8 jaar hebben op zaterdag 2 december kunnen kijken naar een film in de bioscoop. Na afloop is de Sint langs geweest en heeft deze elk kind een cadeau kunnen geven.

Lotte Admiraal

Mijn naam is Lotte Admiraal, ik ben 19 jaar en studeer journalistiek aan de hogeschool Utrecht. Momenteel ben ik werkzaam als een van de redactiemedewerkers bij SVJ-media, op deze website publiceer ik samen met mijn klas, lokaal nieuws uit de regio Hilversum. Als studerend journalist maak ik gebruik van mijn analytisch denkvermogen en creativiteit, ook vind ik het belangrijk om met een kritische blik tegen onderwerpen aan te kijken. Mijn interesse ligt bij cultureel en sociaal- maatschappelijke onderwerpen, omdat ik het belangrijk vind dat de mens zich bewuster wordt van de actuele gebeurtenissen die op dit moment in de wereld om hen heen spelen. Mijn passies zijn sporten, lezen en hiernaast vind ik het geweldig om te reizen en nieuwe mensen en culturen te leren kennen. Mede hierdoor wordt mijn kennis en kijk op de wereld vergroot. Mijn uiteindelijk doel is om een schrijvend, al dan niet reizend journalist te worden of te werken met een camera.