Hilversum

Groot Succes Sinterklaasactie 2023 van Stichting Present Hilversum

176 cadeautjes werden ingezameld door Stichting present Hilversum voor kinderen die in moeilijke financiële omstandigheden opgroeien. Bovendien werden 176 kinderen uitgenodigd voor een bioscoopuitje waar ze na de film hun cadeautjes kregen van Sinterklaas.

176 kinderen werden op 2 december getrakteerd op een speciaal bioscoopbezoek, georganiseerd en gefinancierd door de Gemeente Hilversum. Tijdens het bioscoopuitje kwam Sinterklaas persoonlijk langs, waardoor de feestvreugde groter werd. Stichting Present Hilversum had de wens om al deze kinderen via Sinterklaas een mooi cadeau te schenken en deed hiervoor een beroep op de bewoners van Hilversum om mee te doen aan deze actie om die 176 cadeautjes in te zamelen. Volgens de Stichting was het een groot succes en hadden ze vóór de deadline genoeg personen die wilden meedoen.

De Sinterklaasactie van Stichting Present Hilversum, in samenwerking met de Gemeente Hilversum en Versa Welzijn, richten zich jaarlijks op het bezorgen van een onvergetelijke Sinterklaaservaring voor kinderen die opgroeien in moeilijke financiële omstandigheden. ‘Soms door armoede of problemen thuis, kan het zijn dat er thuis geen Sinterklaas gevierd kan worden en die kinderen willen wij niet uitsluiten. Wij vinden dat alle kinderen plezier mogen hebben met het Sinterklaasfeest’ vertelt Miranda Hoff, coördinator Stichting Present Hilversum.

Individuen die bijdroegen aan de actie werden verzocht om een cadeau te kopen voor kinderen tussen de vier en acht jaar, met een waarde van ongeveer vijftien euro. Jongenscadeaus werden ingepakt met blauw papier, meisjescadeaus met rood papier en cadeaus voor zowel jongens als meisjes in geel papier. De cadeaus werden op 28 en 29 november afgeleverd in de wijkgebouw St. Joseph.

Heleen van Leeuwen was erbij toen de pakjes werden ingeleverd, zij sprak met Miranda Hoff (51) over de cadeaus en hoorde van Arjan Boxelaar (62) waarom hij een cadeau heeft gegeven aan de stichting. Dit kan je horen in het audio interview hieronder.