Hilversumse pakketpunten bereiden zich voor op recorddrukte

Hilversumse pakketpunten bereiden zich voor op recorddrukte

Pakketpunten van onder andere PostNL en DHL bereiden zich voor op grote drukte rond de feestdagen. Door corona werden er dit jaar al veel meer online bestellingen gedaan wat zorgde voor grote drukte bij de pakketpunten.

Bij IJzerhandel Van Loenen, pakketpunt voor DHL, vertelt J.W. Van Loenen (39): Door de coronacrisis hebben wij een grote toename gezien in het aantal pakketten. “Ook hebben wij dit jaar aanzienlijk meer retourpakketten verwerkt dan voorgaande jaren”. Met de feestdagen verwachten wij door de beperkingen die blijven gelden, nog meer pakketten te verwerken dan voorgaande jaren. We zorgen er ieder jaar weer voor dat we zijn voorbereid op de piekperiode. Gelukkig hebben we voldoende opslagruimte en een goede organisatiestructuur voor de verwerking van de pakketten.

“Om hygiënisch te werken moeten de pakketten op afstand gegeven worden en moeten de pakketten die binnenkomen in een mandje afgeleverd worden. Ondanks dat dat met sommige grote pakketten onhandig kan zijn. Ook moeten de pakketbezorgers hun handen desinfecteren bij binnenkomst”. Volgens Van Loenen is het niet uit onderzoek bewezen dat het virus wordt overgedragen door pakketten. “Wij reinigen elk uur alle materialen waar wij mee bezig zijn”. Volgens Loenen helpt de pakketservice het bedrijf niet om de crisis door te komen. “Het is voor ons echt een service erbij, omdat we zelf veel versturen maar ook een stukje service naar de klant toe”.

Loenen vertelt dat ze door de pakketservice veel klanten kunnen blij maken. Het pakketpunt is ook een stukje reclame voor ons bedrijf vertelt Van Loenen. Mensen die ons bedrijf niet kennen komen zo toch een keer langs in onze winkel wat ons weer naamsbekendheid oplevert. “We zien dat mensen vaak bewust ervoor kiezen om bij ons hun pakketje op te halen, ook als ze aan de andere kant van Hilversum wonen”. We zijn vorig jaar in de top 10 beland van DHL-pakketpunten aldus de trotse medewerker. Ook zijn wij goed bereikbaar en kunnen de bestelbusjes makkelijk parkeren.

Ook bij het pakketpunt van Sigarenhandel Toko Roko hebben ze dit jaar een toename gezien van het aantal pakketten. Medewerker Michael Ignacia (51) vertelt, “Door de coronacrisis hebben wij meer pakketjes verwerkt. We verwachten met de feestdagen een toename omdat veel winkels nog dicht zijn. Ook met Black Friday verwachten wij veel pakketjes te moeten verwerken. We ontvangen de pakketten van PostNL dagelijks rond 10 uur. Wij scannen de pakketten in en als we weinig ruimte hebben zoeken we creatief naar oplossingen. Wij werken nu 2 jaar samen met PostNL. Om in deze tijd zo veilig mogelijk te werken vragen we mensen hun handen te ontsmetten”.

Volgens Michael levert het pakketpunt geen cruciale rol om deze crisis door te komen. Wel is het een mooie toevoeging en komen er meer mensen naar je winkel. “Het levert niet veel winst op”. De meeste mensen die naar onze winkel komen hier uit de buurt. Hiervoor werkten wij met GLS. De samenwerking met PostNL loopt beter en gaat sneller. Wij zijn een familiebedrijf. Daardoor kunnen wij snel extra mensen inzetten als we handen tekortkomen.

Over de auteur

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *