Omroep KRO-NCRV viert kerst coronaproof

Omroep KRO-NCRV viert kerst coronaproof

De publieke omroep KRO-NCRV bedenkt een alternatief kerstfeest om toch nog een kerstsfeer aan het personeel mee te kunnen geven. Ieder jaar organiseert het bedrijf een groot kerstfeest en geven ze kerstpakketten om te laten zien dat ze dankbaar zijn voor het werk dat het personeel verricht. Maar dit jaar is het anders, door de nieuwe coronamaatregelen zijn ze genoodzaakt andere manieren te bedenken om samen kerst te vieren.

“Iedereen heeft hier heel hard gewerkt, het kerstfeest is hier iets bijzonders en dat laten we ons niet afpakken”, vertelt Peter Kuipers, directeur omroep KRO-NCRV. “Normaal hebben we een groot kerstfeest waarbij we eerst met iedereen dineren, nu vieren we kerst ook met z’n allen, maar dan online.” Ondanks de coronamaatregelen heeft omroep KRO-NCRV de kerstviering groots uitgepakt om het kerstfeest toch nog zo feestelijk mogelijk te maken.

Als mediabedrijf heeft de KRO-NCRV de mogelijkheid om studio’s te gebruiken en heeft het kerstkoor dat normaal optreedt tijdens het kerstfeest ook dit jaar liederen opgenomen. De medewerkerss kunnen online meekijken en commentaar geven. Na deze voorstelling is er een programma gepresenteerd door Klaas van Kruistum met een bingo en prijsvragen. Ook heeft de feestcommissie van de omroep een drive thru georganiseerd waar het personeel hun kerstpakket op konden halen. “Het was echt supergaaf”, vertelt Nicoline de Waal (54) redacteur bij Spoorloos. “Het bovenste deel van de parkeergarage was volledig omgebouwd, het leek helemaal niet meer op een garage maar meer op een Efteling attractie en een hele goede! Tijdens de rit werden we verwend met kerstmutsen, oliebollen en warme chocolademelk. Het was echt een belevenis”, aldus de Waal. Van elke medewerker die door de drive thru reed is ook een foto gemaakt en vervolgens het kerstpakket coronaproof in de achterbak van de auto gezet. Zelfs voor het personeel die met het openbaar vervoer reist hadden ze golfkarretjes geregeld zodat zij ook mee konden doen.

“Ik vind het een drama. Het hele jaar vind ik een drama. Als je een organisatie bent, en zeker een creatieve organisatie dan heb je elkaar nodig. Met name de creatieve programma’s, op afstand werken werkt wel qua inhoud maar niet qua inspiratie, ik merk bij heel veel mensen dat ze de inspiratie missen, en dat is bij mij ook zo”, aldus Kuipers.

Eindredacteur: Robin Zweep

Over de auteur

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *