De kou bemoeilijkt Valentijns verkoop voor bloemenhuis Lobelia

De kou bemoeilijkt Valentijns verkoop voor bloemenhuis Lobelia

Foto: Creative Commons

Afgelopen zondag was het de dag van de liefde, namelijk Valentijnsdag. Voor bloemenhuis Lobelia in Hilversum betekende dat een drukke dag met het bezorgen van de Valentijns boeketten. Het koude weer werkte echter niet mee voor Lobelia: “Wij moesten de boeketten dit jaar extra goed inpakken vanwege de kou”, vertelt medewerkster Miranda Hoveling.  

Zondag 14 februari heeft bloemenhuis Lobelia veel Valentijns boeketten mogen bezorgen bij haar klanten. “Dit jaar moesten wij als bloemenwinkel echt roeien met de riemen die we hadden. Daarbij was de kou afgelopen week echt funest voor ons. Wij moesten de boeketten goed en dubbel inpakken tegen de kou, dus dat kostte allemaal extra tijd. Kou is bovendien niet goed voor de bloemen. Ook hadden wij meer tijd nodig om onze klanten te voorzien van extra informatie over de verzorging van de bloemen. Zo gaven wij aan onze klanten het advies dat ze niet direct hun boeketten in een warme kamer moesten zetten, aangezien bloemen niet goed tegen grote temperatuurverschillen kunnen”, vertelt Hoveling.

Op de website van het bloemenhuis konden de klanten speciale Valentijns boeketten bestellen en samenstellen. “Doordat wij onze bloemenwinkel niet mogen opstellen, moesten de boeketten dit Valentijns-jaar allemaal via onze website of telefonisch besteld worden. Verder hebben wij het assortiment op onze website dit jaar nog meer uitgebreid. De klanten kregen bovendien ook de mogelijkheid om zelf een Valentijns boeket samen te stellen op de website. Het personeel kan binnen tien minuten een mooi boeket opmaken. De plukboeketten waren dit jaar favoriet. Een plukboeket bestaat uit allemaal verschillende soorten bloemen met diverse hoogtes en een leuk hart erin. Dit boeket is heel veel verkocht”, aldus Hoveling. Dit jaar zag Valentijnsdag voor Lobelia er dus iets anders uit dan voorgaande jaren. Door de nieuwe maatregelen konden de klanten niet bij Lobelia langskomen om ter plekke een boeket uit te kiezen en samen te stellen.

“Zo merkten wij dat door de kou en doordat onze winkel alleen open is voor afhaal er veel boeketten online werden besteld. De klanten kunnen immers niet bij ons in de winkel de warmte opzoeken.” Op de vraag of de klanten alleen maar mannen waren, vertelt Hoveling lachend: “Onze klanten waren niet alleen maar mannen die voor hun geliefde een boeket kochten. Veel vrouwen kochten namelijk ook voor zichzelf een boeket, aangezien hun eigen mannen het vergeten waren. Maar over het algemeen waren onze klanten met Valentijnsdag wel meer mannen dan vrouwen.”

“Valentijnsdag viel dit jaar op een zondag. Aangezien wij dan gesloten zijn, kwamen de meeste klanten een dag eerder hun bloemen ophalen. De klanten hielden zich bij het ophalen van hun boeketten goed aan de regels. Daarbij zorgden wij ervoor dat alles klaar stond en dat wij het boeket gelijk konden overhandigen. Op deze manier werd voorkomen dat er een lange rij ontstond voor de winkel”, aldus Hoveling.

Bloemenhuis Lobelia bezorgde de Valentijns boeketten niet alleen in Hilversum, maar binnen het hele Gooi. Zo hebben de bezorgers van het bloemenhuis afgelopen zondag veel blije gezichten gezien. “Iedereen wordt wel blij en vrolijk als er een bloemetje bij hen op de mat staat en niet alleen met Valentijnsdag”, zegt Hoveling lachend.

Over de auteur

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *