Hilversum

Club Lions doorbreekt het stereotype van verenigingen uit het Gooi.

Club Lions doorbreekt het stereotype van verenigingen uit het Gooi.Score 0 %Score 0 %

Het beeld van oude mannen, zittend bij de haard met in de ene hand een glas whiskey en de ander een sigaar is een beeld wat veel mensen hebben als ze denken aan een club in het Gooi. De Lionsclub ruimt voor eens en altijd die gedachten uit de weg. Naast dat Lions ten eerste een goede doelen verenging is, is dit een scheef beeld van hoe een vereniging daadwerkelijk in elkaar zit.

Volgens Anton Gathier (71) secretaris bij Lions, heeft hij überhaupt nog nooit een sigaar aangeraakt. “Uiteraard is het gezellig bij Lions, en is het belangrijk dat je actief deelneemt, maar staat het verrichten van hulp voorrop.’’ Helpen waar anderen dat niet doen’’ is dan ook hun motto.

Deze club telt maar liefst 1100 leden in Nederland en bestaat dit jaar al 65 jaar. Ook is deze club wereldwijd, georganiseerd in bijna 4.7000 clubs in ruim 200 landen. De Lionsclub biedt daarnaast lidmaatschap aan voor elke generatie, zo is er ook een jongeren vereniging.

Deze wereldwijde vereniging heeft al veel goede daden verricht. De club in Hilversum heeft onder andere afgelopen jaar het groot Gooische dictee georganiseerd vanwege de laaggelettertheid. Daarnaast heeft de actie van de Lions club voor het Prinses Maxima Centrum maar liefst €335.000,- opgebracht. En ook bij de recentelijke ramp in Marokko waren ze niet te missen. Kortom een vereniging die betrokken is bij het maatschappelijke, culturele, sociale en morele welzijn van de samenleving. En daarbij ook nog eens super gezellig!

Wessel In den Bosch spreekt met Lions secretaris Anton Gathier:

Beoordeling

Sasha Rammelt

Hoi, ik ben Sasha. Ik ben 18 jaar oud en ik kom uit Zutphen. Ik studeer momenteel journalistiek aan de Hogeschool in Utrecht, waar ik het overigens heel erg naar mijn zin heb! Ik vind het leuk om betrokken bij de samenleving te zijn en volg het nieuws daarom ook regelmatig. Een van mijn grote hobby's is lezen en vind ik het leuk creatief bezig zijn, daarom is het dan ook mijn droom om later bij een tijdschrift te werken.