Hilversum

eenzame ouderen een weekje niet eenzaam

In Hilversum zijn eenzame ouderen een week niet meer eenzaam. Dit komt door de week tegen eenzaamheid die zich deze week daar afspeelt. De hele week kan je activiteiten bijwonen die in teken staan van verbinding en contacten maken. Deze activiteiten worden door initiatief Een Tegen Eenzaamheid en de gemeente Hilversum op verschillende locaties geregeld.

Denk hierbij aan een wandeling door het bos, een gymles voor iedereen boven de zeventig en breien of haken. Maar de activiteiten zijn niet alleen voor ouderen, ook jongeren kunnen meedoen met een wandeling of een sportdag. Het zijn namelijk niet alleen de ouderen die zich alleen voelen maar ook de jongeren.

In het Leger Des Heils is er dan ook een dag waar ouderen en jongeren samenkomen om hun breiwerken te laten zien. Dit wordt gedaan met behulp van een breiclubje die hier elke week samen komt. Dit clubje is al sinds corona begonnen met breien bij het Leger Des Heils, en ze heten het blij dat ik brei clubje.

Finn Mathieu

Mijn naam is Finn Mathieu en ik ben 21 jaar oud. Ik ben geboren en getogen in het hartje van Nederland, Utrecht! Hier woon ik met mijn beste vriend 5 minuten van het centrum. Hij is een muziekproducent en ik help hem daarbij. Samen zitten we dan in een hele gammele studio, op zolder, muziek te maken. Muziek is al mijn hele leven een grote passie van mij, ik luiste het elke dag en nacht. Ook ga ik naar veel concerten, festivals en optredens van artiesten. Verder hou ik me veel bezig met schilderen, dansen, mode en teksten schrijven. Ik ben dus een stadse jongen met echte stadse interesses. Ik studeer in Utrecht aan de school van journalistiek, lekker 20 minuutjes fietsen van mijn huis. Mijn visie voor later is het werken als muziekjournalist voor bedrijven zoals 3voor12 of 101barz. Het is een droom van mij om betaald naar muziek te luisteren.