De omzet van E-Commerce (online verkoop) platform bol.com bedraagt 9,5 miljoen euro in het derde kwartaal van 2020. Dit is volgens de internet gigant een stijging van 30% ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2002. Dit laat zien dat E-Commerce hot is. Mensen springen hierop in en besluiten dan ook hun eigen business op te starten. Hoe gaan de ondernemers in de E-Commerce markt om met deze verzadigde markt?
Door de corona crisis is de omzet van winkeliers in de detailhandel flink gestegen. Volgens het CBS steeg de omzet met 5,9%. In de internet detailhandel was de omzet in het 2ekwartaal maar liefst 54,8% hoger dan in dezelfde tijd het jaar daarvoor.
Dirk Mulder is bankier bij de ING en bij hem is deze stijging ook niet onopgemerkt gebleven. Toch denkt Mulder dat er wel een plafond zit aan de groei van de omzet in de E-Commerce business. “Als de situatie weer wat meer normaal wordt dan zal een gedeelte blijven hangen in het kopen via internet. Toch zal een gedeelte teruggaan naar de winkelstraten. Dit verschilt ook per sector. Bijvoorbeeld bij boeken kan dit wel naar 60% oplopen, maar bijvoorbeeld in de outdoor sector zullen de verkopen meer in persoon blijven”.
One Simmus is zelf ondernemer in de E-Commerce business. Twee maanden geleden besloot hij om zelf zijn eigen onderneming op te starten. Midden in de corona tijd dus toen de omzet in de internet detailhandel floreerde. Zelf vertelt hij dan ook dat vanaf dag één de bestellingen meteen binnen kwamen stromen
Hoe is het ondernemersklimaat op dit moment voor de ondernemers in de E-Commerce wereld?
[embed]https://soundcloud.com/user-328606525-725896101/e-commerce-one?si=ee12a6fcf55f403c9e384fb77f19d0b8[/embed]