{"id":1109,"date":"2025-06-03T09:41:37","date_gmt":"2025-06-03T07:41:37","guid":{"rendered":"https:\/\/svjmedia.nl\/josseluiken\/?page_id=1109"},"modified":"2025-09-01T20:04:27","modified_gmt":"2025-09-01T18:04:27","slug":"reframe-media-hku","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/svjmedia.nl\/josseluiken\/reframe-media-hku\/","title":{"rendered":"Reframe Media – HKU"},"content":{"rendered":"\n

Mijn minor ‘Reframe Media’ aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht heb ik succesvol afgerond door een verhaal te vertellen.<\/h2>\n\n\n\n
\n

Tijdens mijn minor Reframe Media<\/em> aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht kreeg ik de kans om mijn visie op journalistiek opnieuw vorm te geven. Mijn oorspronkelijke idee? Een lege krant, gevuld met titels en nieuwsaanleidingen, waarin de journalist de duider is. Maar mijn docenten daagden me uit: \u201cHoe zorg je ervoor dat mensen hun verhaal \u00e9cht willen delen?\u201d<\/p>\n<\/blockquote>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>
\n

Die vraag bracht me bij een nieuw perspectief. Ik liet de krant los en ging op zoek naar een vorm die uitnodigt tot interactie. Het antwoord vond ik in illustraties. Want iedereen \u2013 van basisschoolkind tot mbo-student \u2013 heeft een eigen kijk op digitalisering. Hoe beleven zij het? Wat betekent digitaal zijn voor hen?<\/p>\n\n\n\n

In workshops vroeg ik kinderen en jongeren om hun digitale wereld te tekenen. De resultaten waren verrassend: kleurrijke fantasiebubbels, strakke lijnen vol regels, en multitaskende studenten met schermen overal. Deze tekeningen vormden de basis voor drie grote illustraties die samen een verhaal vertellen over ontmoeting<\/em>, restricties<\/em> en omgang<\/em>. Een tijdlijn die laat zien hoe onze relatie met technologie verandert.<\/p>\n<\/div><\/div>\n\n\n\n