Picnic maakt ondanks crisis enorme groei door

Picnic maakt ondanks crisis enorme groei door

Picnic auto op de grote markt Foto: picnic

Boodschappen doen in de corona tijd is voor veel mensen iets wat ze liever niet doen. Vaak kan je geen anderhalve meter afstand houden met de mensen om je heen. De ideealen oplossing blijkt boodschappen laten bezorgen. Picnic biedt die oplossing. Picnic is een bedrijf die boodschappen bezorgt in kleine elektrische vrachtenwagens. In de corona tijd is Picnic enorm aan het groeien en dat is te merken. Je kan nergens meer in Haarlem zijn of je ziet wel een van de wagens voorbijrijden. 

Manager van het kantoor (HUB) in Haarlem Jonathan is ook erg positief over de groei die zij doormaken. 

‘De groei die wij door maken is enorm. Steeds meer mensen in Haarlem en omstreken zoals Heemstede, Overveen, Aerdenhout, Velsen en IJmuiden willen gebruik maken van onze service. Hierbij komt dat wij steeds meer verschillende producten aanbieden, zo kan het een enorm logistieke uitdaging worden. Om alle aanvragen te kunnen leveren hebben wij een groot team nodig., aldus Jonathan. 

Picnic Haarlem probeert snel uit te breiden. Met ongeveer 40 vrachtwagens in Haarlem blijken ze net genoeg te hebben voor nu. 

‘Wij hebben nu ongeveer 40 EPV’s, zo noemen wij de vrachtwagens, dit is voor nu wel genoeg. Meestal staan er nog vier of vijf in het magazijn maar met deze groei zullen we snel meer moeten aanschaffen en een groter magazijn hebben anders past het niet meer. Hierbij komt ook nog dat we bezorgers nodig hebben om de boodschappen te brengen. Elke dag zijn wij bezig met nieuwe sollicitanten en trainingen geven’. 

Er werken nu bijna 100 mensen op de locatie in Haarlem, dat was vorige maand nog 80. De groei lijkt sterk opgang. 

‘Bij de nieuwe maatregelen van oktober konden wij binnen twee uur zien wat dat voor ons betekent. Ongelofelijk veel nieuwe aanvragen komen er in die tijd binnen. Ook zien wij dat de klanten die eerder dit jaar zijn begonnen met online boodschappen doen, dat blijven doen. Het is maar een enkeling die stopt. De meeste mensen vinden het gewoon heel relaxed dat ze de deur niet uit hoeven voor hun boodschappen en de zware tassen niet naar huis moeten tillen’. 

De toekomst ziet er goed uit voor Picnic. Steeds meer mensen zijn onder de indruk van de bezorging. Ook Albert-Hein lijkt onder de indruk van Picnic’s succes. Albert-Hein bezorgt al een paar jaar boodschappen maar de manier waarop Picnic het doet blijkt een groot succes. Daarom is de supermarkt ook begonnen met kleinere vrachtwagens te gebruiken, al is dit nog niet in volle gang. HUB manager Jonathan ziet het als goede concurrentie. 

‘Ik heb veel vertrouwen in ons verdien model en ik geloof dat we zullen blijven doorgroeien’. 

Over de auteur

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *