After we collided recensie

After we collided recensie

Een sappige romantische film, wie houdt daar nou niet van?

Na het grote succes van de eerste film, gebaseerd op het boek van Anna Todd, is het vervolg van After nu eindelijk verschenen.

In After we collided zijn de charmante Hero Fiennes Tiffin en Josephine Langford weer terug te zien. Ze worden nu vergezeld door een andere acteur, Dylan sprouse. Veel kennen hem van de bekende kinderserie the suite life on deck en de acteur heeft zich na lange tijd weer in de filmwereld begeven. In de film speelt hij Trevor, een nieuwe collega van Tessa en de voormalige beste vriend van Hardin. Veel mensen vroegen zich af hoe groot de rol zou zijn die hij in het verhaal speelt. Zou de dynamiek tussen de geliefde veranderen?

After we collided is in meerdere opzichten anders dan de eerste film. De Tessa die we in de eerste film ontmoet hebben is verdwenen en heeft plaats gemaakt voor een zelfverzekerde en volwassen vrouw. Tessa is veel minder onschuldig dan in de eerste film. Dat is zeker een positieve verandering. Ik denk dat iedereen wel van een beetje character development houdt.

Iets wat ook erg opvallend is, is dat deze film veel seksueler getint is dan de vorige film. Misschien zelfs net iets te. In ieder geval een kwart van de film wordt erdoor in beslag genomen. Het doet af aan het verhaal wat verteld wordt. Sommige vinden dat deze film onder de fifty shades categorie kan vallen.

Iets wat ook minder leuk aan de film is, is dat je nu begint te zien dat de relatie tussen Tessa en Hardin niet erg gezond is. Hij drinkt, zij vertrouwt hem niet, iedereen die aangeeft dat hij niet goed voor haar is negeert ze. Dat zijn niet vaak tekens van een goede relatie.

Ook vind ik dat Trevor meer aandacht had mogen krijgen. Hij zou het nieuwe liefdesinteresse moeten spelen maar hij staat al snel in de film op de achtergrond. Ze hadden hier meer mee mogen spelen. Dat had de film spannender gemaakt. Het kan zo zijn dat Trevor misschien later een grotere rol mag spelen. Dus om de vraag “Zou de dynamiek tussen de geliefde veranderen?” te beantwoorden, nee. De dynamiek veranderd niet door hem. Misschien dat er enige jaloezie losgemaakt wordt maar dat is het.

Toch zijn er niet alleen maar negatieve dingen over de film te zeggen want ik heb ook hardop gelachen en hardop gehuild. Films die emoties losmaken vind ik de beste films. Er zitten zeker leuke stukjes tussen en aangezien je de karakters al een beetje ‘kent’ leef je echt met ze mee als er iets met ze gebeurt.  Daar hebben de filmmakers goed op ingespeeld.

Komt er een nog een film in de after serie?

Het einde is absoluut een open einde waardoor er zeker een vervolg op de film gemaakt kan worden. Dit gebeurt dan ook, de derde en vierde film zijn nu in productie. Dit hebben de hoofdrolspelers Hero en Josephine op Instagram bekend gemaakt met een filmpje. Volgens de producenten zijn ze zo snel weer begonnen voor de fantastische fans. Wanneer de films in de bioscoop verschijnen is nog onduidelijk.

Geruchten gaan de ronde dat een heel groot deel van de cast opnieuw gecast moet worden. Het zou erg jammer zijn als dat gebeurde. Het maakt de films altijd minder realistisch als er allemaal mensen vervangen worden.

Al met al dus zeker weer een sappige romantische film met net iets te veel seks.

3,5 van de 5 sterren.