“We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je veilig en prettig jouw dagelijkse boodschappen kunt blijven doen”

“We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je veilig en prettig jouw dagelijkse boodschappen kunt blijven doen”

Albert Heijn, Akkerstraat centrum Meppel.

Boodschappen doen bij de Albert Heijn is in deze tijd anders. Men moet een winkelkar mee en er is een dringend advies om een mondkapje te dragen. “We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je veilig en prettig jouw dagelijkse boodschappen kunt blijven doen”, aldus de Albert Heijn op de site.

 De Albert Heijn heeft verschillende maatregelen genomen om zo veilig en prettig mogelijk boodschappen te kunnen doen. Alle informatie is te vinden op de AH-site. In de winkel moeten de bezoekers 1,5 meter afstand houden, het gewenste advies is om een mondkapje te dragen, ook hoopt de Albert Heijn dat de bezoeker alleen boodschappen komt doen. De winkels zijn een uur eerder open voor de kwetsbare groepen. De mensen zijn verder verplicht om een winkelkar mee te nemen en deze ‘wordt’ voor u schoon gemaakt. In de Meppel zitten er twee filialen. Albert Heijn Elzinga, in de Oosterboer en de Albert Heijn in het centrum.

Albert Heijn Elzinga

“Albert Heijn Elzinga is een franchise Albert Heijn en die bepaalt de eigen regels”, aldus Anniek van Albert Heijn Akkerstraat. Bij Albert Heijn Elzinga maakt een werknemer tot vandaag de dag de winkelkarren nog steeds schoon. “Wij kiezen daarvoor omdat we het erg belangrijk vinden dat klanten zich op hun gemak voelen, we willen graag een steentje bijdragen”, vertelt Rico Emmink, Teamleider VKA bij Albert Heijn Elzinga. In het begin van de crisis stond er ook iemand bij de ingang van de winkel. Hier werd er gecontroleerd of iedereen een kar mee de winkel in nam. Alle werknemers dragen mondkapjes en een vest met ‘1,5m afstand houden’. Klanten krijgen het advies om een mondkapjes te dragen, pas vanaf december wordt dit verplicht. Lucas Roep, een medewerker van Albert Heijn Elzinga vertelt dat hij het erg goed vindt dat Albert Heijn Elzinga nog steeds de winkelkarren schoonmaakt.

 Albert Heijn Akkerstraat

Bij elke Albert Heijn winkel moeten de winkelkarren worden schoongemaakt. Door wie, maakt niet uit. “Dat ligt aan de inzet van het personeel. Sommige winkels hebben genoeg medewerkers om hiervoor personeel in te zetten andere winkels helaas niet…”, legt iemand van de klantenservices uit. Albert Heijn Akkerstraat kiest ervoor om dit klanten zelf te laten doen. “Bij Albert Heijn Elzinga worden de winkelkarren door medewerkers schoon gemaakt. Ze geven het goede voorbeeld, ze laten zien dat ze het coronavirus serieus nemen. Als ik daar boodschappen ga doen voel ik me veiliger”, aldus Petra Schoenmaker

Over de auteur

Bente Meijer

Ik ben Bente Meijer en ik zit op de school voor Journalistiek in Utrecht. Ik ben vooral geïnteresseerd in sport en cultuur waaronder muziek, theater en film.

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *