Keurslager Van Wijk heropend na lang verwachte verbouwing

Keurslager Van Wijk heropend na lang verwachte verbouwing

Jeroen van Wijk staat blij in zijn nieuwe winkel. - Door Camilla Groenenberg

Meteen bij binnenkomst is het verschil van het interieur duidelijk te merken. Het oog valt gelijk op hetgeen waarvoor men naar de slager gaat: vlees. Het gehele plaatje zorgt voor een impressie van echt vakmanschap. Naast de benodigde veranderingen zoals meer ruimte op de werkvloer, is er ook rekening gehouden met de huidige COVID-19 situatie.

Terwijl keurslager Jeroen van Wijk de nieuwe winkel in kijkt, vertelt hij met een grote glimlach “Ik ben heel trots op de houten balken en op de nieuwe vloer.” De tegels hebben namelijk plaats gemaakt voor een gelamineerde vloer in het patroon van een vissengraat. Daarnaast is het plafond deels zwart en deels wit. Het gedeelte waar de klant zal komen te staan is zwart en zorgt, samen met een betere verlichting, voor een directe focus op de uitgestalde producten. Ook is er een grotere dry-aged kast. In deze kast kan het vlees langzaam rijpen. 
De handige extra werkplek staat loodrecht op de uitgebreidere toonbank, zo kan de klant voortaan meekijken hoe het vlees wordt bereid en bijvoorbeeld aangeven hoe groot of klein hun stukje vlees moet worden gesneden.  

Ook voor de medewerkers is het een en ander veranderd. Er is een bredere ruimte achter de toonbank, die  van twee rijen met vlees naar drie is gegaan. De vriezer is helemaal opgeknapt met meer licht. Daarnaast is er nu een inham om vlees te snijden zodat men elkaar niet in de weg loopt. Ook is er een mooier hoekje gemaakt voor de belegde broodjes en is de kantine op een betere manier ingericht. Als kers op de taart hebben de collega’s ook een nieuwe outfit. In plaats van het zwarte jasje met het grijze schort werkt men voortaan in een olijfgroen overhemd met een licht bruin schort. 

Natuurljik zijn de klanten erg blij met de nieuwe winkel. Zo verteld een van de bezoekers “Ik ben heel blij dat de winkel weer open is. Ondanks dat er toch een deel van het assortiment te verkrijgen was bij de Jumbo is het toch fijn om weer terecht te kunnen bij deze supermooie nieuwe winkel

Ondanks dat de winkel mee moet gaan voor de volgende decennia, is er ook rekening gehouden met de huidige situatie. Voor de verbouwing waren er op de grond stickers geplakt met de tekst “houdt 1,5 meter afstand”. Om de mooie vloer te besparen is er een slimme oplossing bedacht: de klant moet voortaan in de spotlight staan. Via de lampen in het plafond wordt nu dezelfde sticker geprojecteerd op de vloer. Zo weet de klant precies waar hij of zij plaats moeten nemen om toch de benodigde afstand te kunnen behouden. Ook zullen de medewerkers voortaan met mondkapjes werken.
De verbouwing stond eigenlijk al eerder dit jaar op de planning maar door de coronacrisis viel het een en ander in het water. Vandaar dat de verbouwing was verplaatst naar het najaar in plaats van het voorjaar. 

Over de auteur

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *