MediaMarkt bezorgd razendsnel tijdens de lockdown

MediaMarkt bezorgd razendsnel tijdens de lockdown

Foto door: Pepijn van der Putten

Bunnik – Sinds 19 december zit Nederland weer in een lockdown. Hierdoor zijn verschillende winkels geforceerd met creatieve oplossingen te komen om nog wat omzet te kunnen draaien. De MediaMarkt heeft dan ook een slimme oplossing bedacht. Bij een online bestelling van voor 13.00 uur wordt deze nog dezelfde dag bezorgd.

Een mistige middag in Bunnik zet alweer de toon van de dag. Het is weer eens binnenblijven geblazen want tijdens de lockdown zijn er geen fysieke colleges, geen borrels met studiegenoten, geen sport met vrienden en geen middagje winkelen. Maar Cato Arends en Pepijn van der Putten hield dat niet tegen om eens een middagje goed aan de studie te zitten. De telefoon van Pepijn leek bijna leeg te zijn en hij besloot deze op te laden. Tot zijn grote verbazing leek dit niet te werken en door de nieuwe Apple kabels had hij geen andere geschikte adapter klaar liggen om hem uit de brand te helpen. Pepijn besloot een oplader te gaan bestellen om snel zijn telefoon weer te kunnen opladen.

Bezorg opties

Eerst keek Pepijn naar de mogelijke opties om zo snel mogelijk een oplader in handen te kunnen krijgen. De eerste optie leek Bol.com te zijn. Alleen biedt Bol.com dit niet bij al hun producten aan. Ook is het nodig om voor 12.00 te bestellen en helaas was het al 12.33 dus helaas kon dit niet doorgaan. Na een boel webwinkels, die zoals gebruikelijk de volgende dag zouden leveren, te hebben bezocht stuiten Pepijn op de site van de MediaMarkt. Hier stond aangegeven dat bij een bestellen, geplaatst voor 13.00, je het product dezelfde dag in huis zou hebben.

Voor 13.00 besteld, vandaag in huis

Eerst probeerde Pepijn de bestelling te plaatsen via de MediaMarkt applicatie op zijn telefoon. Helaas werkte dit niet en besloot hij het te bestellen via zijn Apple Ipad. Dit werkte zoals verwacht en hij plaatste de bestellen om 12.37 uur. Uiteindelijk werd het spannend want zijn telefoon gaf aan nog maar 12% batterij te hebben. Tijdens het werken aan zijn studie keek hij af en toe gespannen naar het rechter hoekje van zijn scherm die inmiddels gedaald was naar 7% procent.

Razendsnelle bezorging

Terwijl Pepijn naar een rood batterijtje met daarnaast een percentage van 4% staart, wordt er op het raam van de deur geklopt. Bij het openen van de deur is een man met een grote glimlach te zien. ‘Je zou je telefoon maar niet kunnen opladen’ zegt de bezorger met een brede grijns. Terwijl Pepijn de man een fijne dag wenst en de deur achter zich sluit kijkt hij op zijn horloge. ‘Zo kijk dan, 14.29 bezorgd. Echt razendsnel!’ merkt Pepijn op.

Alles in orde

Bij zo’n snelle bezorging kon Pepijn zich wel voorstellen dat het pakketje slordig ingepakt zou zijn. Zeker gezien het afgeleverd was in een kleine twee uur tijd. Maar bij het openen leek alles netjes verpakt. Het doosje zat goed dicht, in het doosje zat papier om te zorgen dat het nog kleinere Apple doosje niet heen en weer kon schuiven. Ook zat er netjes het factuur in. Het product was nog in zijn nieuwstaat en werkte naar behoren.

Na de lockdown

Gezien dit erg snel ging overweegt Pepijn dit vaker te doen als hij snel iets kleins nodig heeft. “Printer inkt, een laptop oplader, batterijen of een lamp. Dit soort dingen snel in huis hebben is ideaal en daar speelt de MediaMarkt goed op in” ligt Pepijn toe. De elektronicaketen mikt daarbij vooral op producten die de klant meteen wil gebruiken, zoals, een vriezer die stuk gaat en vol ligt met boodschappen’ schrijft Joost Pijpker in het NRC. Pepijn duimt dat deze service zal blijven ook na de lockdown. Dit zou een reis naar Utrecht voor iets simpels zoals een oplaadblokje niet meer nodig maken.

Verslaggeefster Cato Arends over de bestelling met Pepijn:

Disclaimer:

Vanwege de coronalockdown is dit artikel niet in Utrecht Zuid gemaakt, maar in de woonomgeving van de student zelf.

Over de auteur

Pepijn van der Putten

Pepijn van der Putten (1997) probeert een objectief licht te schijnen op de wereld. Zijn interesses reiken wijd van het faillissement van de plaatselijke bakker tot geopolitieke problemen die zich voordoen in de Zuid Chinese zee. Dit was voor hem een goede reden om zich te wenden tot de studie journalistiek. Pepijn heeft veel ervaring op het grafische vlak en weet zich een weg te banen door alle Adobe programma’s. Het netwerk van Pepijn is breed en hij hoopt dit verder uit te kunnen bereiden om uiteindelijk zijn werk en ervaring te verzilveren. Hij hoopt in de toekomst werk te kunnen gaan verrichten als buitenland correspondent.

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.