Almere City langer door met talent Ritmeester van de Kamp

Jochem Ritmeester van de Kamp heeft zijn contract bij Almere City FC met drie jaar verlengd. De 20-jarige middenvelder is tot de zomer van 2027 aan de eredivisionist verbonden.

Ritmeester van de Kamp maakte anderhalf jaar geleden de overstap van de jeugd naar de hoofdmacht van Almere City. Sindsdien kwam hij tot 43 officiële wedstrijden in het eerste elftal, waarin hij vijf keer scoorde. Onder andere tegen Ajax (2-2 gelijkspel) en Feyenoord (6-1 verlies) vond hij het net.

“Ik ben erg dankbaar voor de steun die ik bij onze club krijg”, reageert Ritmeester van de Kamp op de site van Almere City op zijn contractverlenging. “Ik wil mijzelf de komende seizoenen blijven doorontwikkelen bij Almere City FC.”

Uitnodiging Nederlands Elftal Onder 20

De stormachtige ontwikkeling die het talent vorig jaar doormaakte, bleef niet onopgemerkt. Als bekroning op zijn sterke seizoen, waarin hij uiteindelijk voor het eerst in de Almeerse clubgeschiedenis promotie naar de eredivisie bewerkstelligde, werd hij in maart van 2023 opgeroepen voor het Nederlands Elftal Onder 20. In de met 2-1 gewonnen wedstrijd tegen Frankrijk zat hij de hele wedstrijd op de bank.

Almere City bezet momenteel de dertiende plaats in de eredivisie. Aankomende zondag spelen de mannen van trainer Alex Pastoor een uitwedstrijd tegen concurrent Heracles Almelo.

Dit artikel is op 29 februari 2024 ook gepubliceerd op de site van 1Almere en te bekijken via deze link.

Ter info: Deze productie heb ik op verzoek van hoofdredacteur Vincent Smit snel even tussendoor gemaakt, ‘omdat jij op dit moment de enige bent op de redactie met verstand van voetbal’.