{"id":14302,"date":"2024-08-27T21:27:17","date_gmt":"2024-08-27T19:27:17","guid":{"rendered":"https:\/\/svjmedia.nl\/specialisaties\/?p=14302"},"modified":"2024-12-23T19:37:28","modified_gmt":"2024-12-23T18:37:28","slug":"pinkwashing-slimme-marketingstrategie-of-misbruik","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/svjmedia.nl\/specialisaties\/14302\/pinkwashing-slimme-marketingstrategie-of-misbruik\/","title":{"rendered":"Pinkwashing: hoe regenboogreclame LHBTQAI+-representatie uitbuit (of omarmt)"},"content":{"rendered":"
Pinkwashing of regenboogkapitalisme: Een term die wordt gebruikt wanneer bedrijven zich LHBTQIA+-vriendelijk presenteren, voornamelijk tijdens te Pride-maand<\/strong><\/span>,<\/strong> maar dit doen voor eigen gewin. Ze gebruiken de regenboogvlag of laten iconen uit de LHBTQIA+-gemeenschap zien in reclames, maar ondernemen verder geen actie als het gaat om inclusiviteit.<\/p>\n