{"id":15873,"date":"2024-12-23T20:17:31","date_gmt":"2024-12-23T19:17:31","guid":{"rendered":"https:\/\/svjmedia.nl\/specialisaties\/?p=15873"},"modified":"2024-12-23T20:17:31","modified_gmt":"2024-12-23T19:17:31","slug":"pinkwashing-hoe-regenboogreclame-lhbtqai-representatie-uitbuit-of-omarmt","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/svjmedia.nl\/specialisaties\/15873\/pinkwashing-hoe-regenboogreclame-lhbtqai-representatie-uitbuit-of-omarmt\/","title":{"rendered":"Pinkwashing: hoe regenboogreclame LHBTQAI+-representatie uitbuit (of omarmt)"},"content":{"rendered":"
Pinkwashing of regenboogkapitalisme: Een term die wordt gebruikt wanneer bedrijven zich LHBTQIA+-vriendelijk presenteren, voornamelijk tijdens te Pride-maand<\/strong><\/span>,<\/strong> maar dit doen voor eigen gewin. Ze gebruiken de regenboogvlag of laten iconen uit de LHBTQIA+-gemeenschap zien in reclames, maar ondernemen verder geen actie als het gaat om inclusiviteit.<\/p>\n