Kinderen zijn niet het primaire publiek, maar de video is wel gericht op kinderen omdat er acteurs, personages, activiteiten, spelletjes, liedjes, verhalen of andere onderwerpen in voorkomen die getuigen van de intentie om kinderen te targeten.<\/p>\n
Ze geven aan dat er in de VS van een kind wordt gesproken als je jonger dan 13 jaar bent. Verder doen ze een beroep op het inschattingsvermogen van de persoon die de video uploadt. \u2018Als creator ken jij je video’s en publiek het best. Het is jouw wettelijke verantwoordelijkheid om te voldoen aan de COPPA en\/of andere toepasselijke wetten en om je content correct in te delen.\u2019<\/p>\n
Ook Esther is zich ervan bewust dat het wel een leuk voor haar dochter moet blijven. \u2018Ik moet zelf meer waken met mijn enthousiasme omdat ik het zelf ook heel leuk vind. Dat ik niet mijn droom op haar ga projecteren. Daar ben ik me wel van bewust. Ze moet nog wel kind kunnen zijn en zich ook als kind kunnen ontwikkelen.\u2019 Toch let ze altijd erg op de groei van het kanaal. \u2018Het hoeft niet hard te gaan, maar wel iets harder als nu. Het ligt nu een beetje stil. Als het blijft groeien zeg maar, dan heb je wel het idee dat je het niet voor niks doet zeg maar. Dat het wel vooruit gaat, dat er groei in zit. Maar ja ze is ook nog jong h\u00e8, als ze dadelijk twaalf is en ze heeft tienduizend volgers dat is alsnog veel. Het hoeft van mijn niet morgen al dat ze 100.000 volgers heeft zeg maar.\u2019<\/p>\n[embed]http:\/\/youtu.be\/_LwD0kT46rU[\/embed]\n
<\/div>\n
De grote kanalen worden dan ook enorm veel bekeken. De teller bij een filmpje van drie en een halve minuut waar twee kindjes met wat ballonnen spelen staat op 576 miljoen views. En dat is niet eens het best bekeken filmpje van de kinderen, die staat op 879 miljoen weergaven. Uit onderzoek van het Nederlands Jeugd Instituut bleek dat kinderen van 0-6 jaar volgens hun ouders het liefst YouTube kijken. 33 procent van de ouders gaf aan dat YouTube het favoriete medium van hun kind is. 64 procent van de kinderen is dagelijks op YouTube te vinden. (Nederlands Jeugd Instituut, 2021) Dat er ouders zijn die ernaar streven om hun kind bekend te maken is niet gek volgens pedagoog Hans Van Crombrugge: \u2018Ouders zijn afhankelijk van hun kinderen, alles draait rond hen. Maar anderzijds zijn de kinderen ook evenzeer afhankelijk van hun ouders: zij zijn het die hen mee groot hebben gemaakt, die aan de basis staan van hun succes.\u2019 Deze verhouding wordt steeds ingewikkelder naarmate het kind meer succes ervaart. \u2018Voor het kind, dat zijn mama en papa niet durft teleurstellen, maar ook voor de ouder, die het succes niet in de weg wil staan. En dat terwijl het juist belangrijk is dat kinderen en ouders met de jaren meer onthecht raken, elkaar leren loslaten. Heel wat van die kindsterren voelen zich niet goed in hun vel bij het leven dat ze leiden. In plaats van groter is hun wereld namelijk kleiner geworden. Ze kunnen weinig zelf beslissen en vinden het moeilijk om dat bij hun ouders aan te kaarten. Risicovolle situaties opzoeken is een manier om daar mee om te gaan.\u2019<\/p>\n
Esther merkte in het begin dat ze de druk hoog legde. En te hoge verwachtingen had van hoe YouTube in zijn werk zou gaan. \u00a0\u2018Toen we begonnen met YouTube, had ik heel erg zoiets van we moeten naar die 1000 volgers, dus toen hebben we ook heel veel filmpjes ge\u00fcpload. Zeker wel elke week \u00e9\u00e9n en soms zelfs twee of drie. Maar ik heb ook wel een bepaalde terughoudendheid daarin. Waarbij ik zoiets heb van het hoeft ook niet allemaal te snel te gaan, ik zou niet morgen wakker willen worden met 100.000 volgers. Dat vind ik dan weer eng omdat ze nog zo jong is.\u2019<\/p>\n\n\n\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Met de komst van het internet en het daarop te vinden platform YouTube is de weg naar de top voor veel kinderen, en hun ouders, makkelijker geworden. Steeds jonger beginnen kinderen met vlaggen en filmpjes maken. Omdat ze zelf elke dag kijken naar hun voorbeelden op YouTube. Al vanaf het moment dat kindjes voor het […]<\/p>\n","protected":false},"author":401,"featured_media":2510,"comment_status":"open","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","footnotes":""},"categories":[1],"tags":[],"class_list":["post-2493","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-kcl","et-has-post-format-content","et_post_format-et-post-format-standard"],"acf":[],"yoast_head":"\n
"Dat ik niet mijn droom op haar ga projecteren, daar ben ik me wel van bewust" - SVJ Specialisaties<\/title>\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\t\n\t\n\t\n\n\n\n\t\n\t\n\t\n