{"id":3172,"date":"2022-04-09T15:57:51","date_gmt":"2022-04-09T13:57:51","guid":{"rendered":"https:\/\/svjmedia.nl\/specialisaties\/?p=3172"},"modified":"2022-04-10T17:54:22","modified_gmt":"2022-04-10T15:54:22","slug":"winkelen-in-de-stad-verleden-tijd","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/svjmedia.nl\/specialisaties\/3172\/winkelen-in-de-stad-verleden-tijd\/","title":{"rendered":"Winkelen in de stad verleden tijd?"},"content":{"rendered":"

Shoppen is voor klanten vandaag de dag niet meer dan een klik op een knop. Door de pandemie bleven winkeldeuren tijdens lockdowns gesloten. Dit heeft een grote invloed gehad op het online winkelgedrag van Nederlanders. Uit cijfers van het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS) blijkt dat 77% van de Nederlanders in de eerste helft van 2021 online aankopen deed. Dit is een stijging van 21% vergeleken met 2019. Betekent dit dat de online winkels het zullen overnemen van de fysieke winkels?<\/strong><\/p>\n

Liggend op de bank de nieuwste sneakers bestellen of vanuit bed kleurrijke zomerjurkjes scoren voor vakantie. Het betekent geen overvolle kleedkamers, geen lange wachtrijen bij de kassa en geen opdringerige verkopers. De consument is tegenwoordig liever lui dan moe. Henk van den Brink, sectoreconoom met als expertise detailhandel bij de ING: \u201cDoor de lockdowns hebben de online verkopen een enorme boost gekregen van 44%. De consument is gewend geraakt aan het gemak van thuiswinkelen, vooral de doelgroep tussen de 25 en 45 jaar.\u201d\u00a0<\/span><\/p>\n