{"id":7843,"date":"2023-06-13T10:56:41","date_gmt":"2023-06-13T08:56:41","guid":{"rendered":"https:\/\/svjmedia.nl\/specialisaties\/?p=7843"},"modified":"2023-06-16T14:34:47","modified_gmt":"2023-06-16T12:34:47","slug":"het-eurovisie-streamfestival","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/svjmedia.nl\/specialisaties\/7843\/het-eurovisie-streamfestival\/","title":{"rendered":"Het Eurovisie Streamfestival"},"content":{"rendered":"

TikTok en de muziekindustrie lijken tegenwoordig hand in hand te gaan in het bepalen van wat de volgende grote wereldhit is. Een pakkende melodie wordt al snel omgetoverd tot een trend of challenge op dit social media platform. Dit zorgt weer voor een toename van duizenden, soms zelfs miljoenen streams op een nummer. Maar wat voor invloed heeft het viral gaan op TikTok op een muziekwedstrijd als het Eurovisie Songfestival? Daar duiken we dieper in.<\/strong><\/p>\n\n

Veranderende muziekwereld
\n<\/strong><\/h1>\n

De muziekwereld is al lang niet meer wat het vroeger was, als je al kijkt naar zo’n tien jaar geleden, zijn er al grote verschillen op te merken. Niet alleen in de manier waarop we naar muziek luisteren, maar ook het gemak waarop muziek gemaakt kan worden. Hugo Schaap, muziek samensteller bij 3FM, vertelt hier meer over:<\/p>\n

Hugo Schaap over veranderingen in de muziekwereld
\n