{"id":2888,"date":"2025-04-10T10:50:58","date_gmt":"2025-04-10T08:50:58","guid":{"rendered":"https:\/\/svjmedia.nl\/spotlight\/?p=2888"},"modified":"2025-04-10T15:07:18","modified_gmt":"2025-04-10T13:07:18","slug":"hoe-sociale-media-ons-eetgedrag-beinvloeden","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/svjmedia.nl\/spotlight\/2888\/hoe-sociale-media-ons-eetgedrag-beinvloeden\/","title":{"rendered":"Hoe sociale media ons eetgedrag be\u00efnvloeden"},"content":{"rendered":"
Met video\u2019s en foto\u2019s op sociale media die er zo aantrekkelijk mogelijk uitzien, bepalen voedsel-influencers steeds vaker wat er in onze keukens belandt. Maar is dat positief? Onderzoek van de Universiteit van Tilburg<\/a> suggereert van wel. Het blijkt namelijk dat wanneer populaire influencers gezonde producten promoten, consumenten eerder geneigd zijn om zelf ook gezondere keuzes te maken. Toch klinkt er ook kritiek op deze ontwikkeling.\u00a0<\/strong><\/p>\n