{"id":757,"date":"2024-09-26T15:02:23","date_gmt":"2024-09-26T13:02:23","guid":{"rendered":"https:\/\/svjmedia.nl\/spotlight\/?p=757"},"modified":"2024-10-11T22:16:53","modified_gmt":"2024-10-11T20:16:53","slug":"kinderpostzegels-100-jaar-bijbehorende-game-zorgt-voor-meer-verkopen","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/svjmedia.nl\/spotlight\/757\/kinderpostzegels-100-jaar-bijbehorende-game-zorgt-voor-meer-verkopen\/","title":{"rendered":"Kinderpostzegels 100 jaar: Bijbehorende game zorgt voor meer verkopen"},"content":{"rendered":"

Dit jaar viert Kinderpostzegels haar 100-jarig jubileum en hoewel de actie een eeuw oud is, blijft het zichzelf vernieuwen. Een van de grootste veranderingen is de introductie van een game-element via een app, waarmee leerlingen punten kunnen verdienen op basis van hun verkopen. Dit stimuleert de motivatie van de kinderen en verhoogt daarmee de opbrengsten.<\/strong><\/p>\n

\u2018Het vernieuwen van de actie houdt de kinderen enthousiast\u2019, aldus Inge van Harskamp van Stichting Kinderpostzegels. \u2018Ze verkopen voor het goede doel en dankzij dit soort spellen kunnen we n\u00f3g meer geld ophalen. Hoe meer verkopen je aan de deur voltooit, hoe hoger je komt in het spel.\u2019<\/p>\n

Juf Ellen Gort, wiens klas dit jaar meedoet, merkt het enthousiasme van haar leerlingen direct. \u2018Tijdens de uitlegochtend tonen we allerlei video’s over het goede doel en de actie en de laatste video gaat over de game. De hele klas reageerde ontzettend enthousiast op het spelelement, het was \u00e9\u00e9n en al gejoel\u2019, vertelt ze.<\/p>\n

In de app zitten de leerlingen samen in \u00e9\u00e9n domein en ze kunnen als klas omhoog klimmen in het klassement wanneer ze gezamenlijk veel verkopen. \u2018Zo maakt het minder uit als \u00e9\u00e9n leerling iets minder verkoopt,\u2019 legt stichting Kinderpostzegels uit. Door heel Nederland strijden klassen voor de grote prijs: een schoolreisje. \u2018De klas met de meeste verkopen wint deze prijs.\u2019<\/p>\n

\u2018Het is een gezonde manier van competitie,\u2019 vindt de juf. \u2018Dat het een jubileumjaar is, daar hoor je de kinderen eigenlijk niet over. Ze zijn volledig gefocust op het verkopen.\u2019 De game motiveert de kinderen nog meer om meer om vanmiddag gelijk te gaan verkopen. Of de leerlingen ook bewust zijn van het goede doel, verschilt per kind, volgens Gort. Een leerling zegt hierover: \u2018Ik vertel aan de deur dat ik voor andere jongens en meisjes loop die niet veel geld hebben.\u2019<\/p>\n

Het thema dit jaar, \u2018Superkracht\u2019, richt zich op het versterken van de veerkracht van kinderen die het minder goed hebben. Dankzij de inzet van ruim 130.000 kinderen kan de actie ook dit jaar weer veel geld ophalen voor dit belangrijke doel.<\/p>\n

Benieuwd naar hoe het jubileum werd ontvangen op de startdag van de actie? Dit is te zien in de onderstaande video waar er langs is gegaan bij groep 7B \u00e9n bij Joke van den Bergh, verzamelaar en winkeleigenaresse van een postzegelhandel.<\/p>\n