Rollatorrace

De elfde editie van de nationale rollatorrace, in het Olympisch Stadion. Drie jaar heeft dit niet kunnen plaatsvinden, maar woensdag 3 oktober was het zover. Truus van 76 jaar deed mee met haar rollatorclub.

Tijdens corona was er dus geen rollatorrace, en dit was het eerste jaar naar drie jaar dat het weer georganiseerd is. ‘’Ik merkte ook aan de oudere, toen we de uitnodiging stuurde dat ze erg opgelucht waren dat ze weer konden komen’’, vertelt Sanne de Zwaan, van het Olympisch Stadion. Er waren meer dan 150 oudere die meededen aan de race. Voor Truus is dit haar eerste keer dat zij meedoet met de rollatorrace ‘’Ik vind de sfeer heel leuk, een hele aparte sfeer, wel leuk’’, aldus Truus.

Ook als je geen rollator hebt mocht je meelopen met deze race. Er waren extra activiteiten georganiseerd, er was een fanfare en het Zwanenkoor was erbij. En voordat de race begon kregen ze ook nog een opwarming van de fysiotherapeuten van Corpus Vitea.

Hieronder de reportage van de rollatorrace, luister en kom erachter wie er heeft gewonnen.

Lotte Stooker

Lotte Stooker (2005) is student aan de School voor Journalistiek in Utrecht. Ze heeft haar hele leven in Zeist gewoond en schrijft nu ook vóór en over de inwoners van Zeist. Een gedreven journalist die het heerlijk vind om verhalen van anderen te horen.