Primera Uithof heeft ook sociale functie: ‘Kappersgesprekje heb je hier ook’

Primera Uithof heeft ook sociale functie: ‘Kappersgesprekje heb je hier ook’

De Primera van de Uithof heeft ook een belangrijke sociale functie. Dit blijkt uit een diepgaand interview met eigenaresse Jacqueline Koster. Trouwe klanten blijven langskomen tijdens deze lockdown voor een babbeltje, om zo niet weg te dweilen in studiootjes en om met enige ademruimte door achtereenvolgende lockdowns heen te komen.

“Ik verwelkom mijn klanten met open armen!”

Naast het overgrote deel negatieve gevolgen van de corona-pandemie, is er voor de Primera van de Uithof toch nog iets positiefs te benoemen. De klantenbinding is maart 2020 enorm versterkt. Eigenaresse Koster voelt zich dan ook erg gesteund door de betrokkenheid van de klanten om haar heen. In de audioreportage zegt Jacqueline: ‘Ik mis al mijn klantjes en hoop dat ze snel terugkomen.’ Dat laatste blijken in ieder geval de trouwe klanten wel weer te willen doen zodra het weer kan, want Mevrouw Koster heeft al een paar keer kaartjes en chocolade van vaste klanten als hart onder de riem mogen ontvangen.

Toen in maart 2020 de hele uithof in een dag sloot, bleven alleen de EatOut en de Primera tijdens de eerste lockdown van 2020 open. Waar de winkel voor de pandemie tussen de 600 en de 700 klanten per dag had, ontvangt de winkel middels click-and-collect nu maximaal 50 klanten per dag. Dit was zowel voor Jacqueline als haar medewerker een enorme schakeling. Ondertussen realiseert de eigenaresse zich dat corona niet iets is waar zij verandering in kan brengen en heeft ze de pandemie en de gevolgen voor haar winkel, een plekje kunnen geven.

Bang voor een laag klantenaantal wanneer corona weer op de achtergrond speelt, is de eigenaresse niet. ‘Ze komen weer terug, ze zijn wel een jaar weggeweest, maar ze komen (hopelijk) weer terug. Ik verwelkom ze met open armen.’

Over de auteur

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *