Schoenenmerk REHAB groot geworden: ‘We werken zelfs samen met BN’ers’

Schoenenmerk REHAB groot geworden: ‘We werken zelfs samen met BN’ers’

Beau van Erven Dorens met zijn vader, zoon en Jaco Flach (links)

Het schoenenmerk REHAB, dat oorspronkelijk uit de Lier komt, is in de afgelopen jaren erg populair geworden. Zo populair dat het zelfs samenwerkt met BN’ers. Op Donderdag 27 april lanceerde Beau in samenwerking met REHAB een nieuwe schoen.

Succesvol

14 jaar geleden is het allemaal begonnen. Het merk REHAB kwam op de markt. De doorbraak begon allemaal met een samengestelde schoen van een sneaker en een klassieke mannenschoen. Jaco Flach, oprichter en eigenaar van het schoenenmerk: ‘Nog nooit had iemand zo’n aparte schoen gezien. Veel mensen vonden het heel lelijk. Dan weet je dat je iets goeds hebt gedaan’.

Inmiddels wordt het merk door heel Nederland verkocht en werkt het samen met verschillende bekende Nederlanders, waaronder Beau van Erven Dorens. ‘REHAB is succesvol omdat we heel consistent zijn in onze kwaliteit, pasvorm en creativiteit. We zijn geen hype merk maar bouwen al lang en hebben daardoor een steady basis’.

Naast de samenwerking met Beau van Erven Dorens heeft Flach met nog twee BN’ers samengewerkt. Nicolette van Dam en Bas Smith lanceerde in 2019 al een schoen in samenwerking met REHAB. ‘Samenwerkingen zijn altijd leuk om te doen en geven voor ons en degene met wie we samenwerken een positieve boost. Daarbij zet je jezelf meer op een unieke manier in de picture dan met plat adverteren. Door het persoonlijk te maken met de BN’er kwam bij Bas en Nicolette bijvoorbeeld de donatie aan de ziekenhuizen ook in beeld. We hebben daar vorig jaar 150 duizend euro aan kunnen doneren door de actie’, vertelt Flach.

Waar het begon

Voordat Flach begon met zijn eigen schoenenmerk heeft hij nog gewerkt bij anderen merken in de schoenwereld, waaronder Diesel, Mexx en Gsus. Hier deed hij vooral de verkoop, maar kon Flach ook zien hoe schoenen gemaakt werden. Hierna is het ontwerpen en laten produceren begonnen, Maar niet alles verliep op het begin vlekkeloos. ‘Het meest moeilijke was om foutloos te produceren en de financiering voor elkaar te krijgen. We verkochten best veel al in het begin maar moesten de fabrikanten vooraf betalen omdat we nog geen krediet kregen van ze’.

REHAB produceert zowel heren als damesschoenen. Wat opvallend is, is dat REHAB vooral met hun mannenschoenen heel erg gegroeid zijn. Qua vrouwenschoenen wordt er niet veel verkocht. Dit percentage ligt rond de 5% tegenover 95% in herenschoenen.

Vaste klant

REHAB ligt in winkels door heel Nederland. Een voorbeeld van een winkel waar dit merk verkocht wordt, is Ravage Wateringen. Deze herenmodezaak kent ook vaste klanten die vaker een schoen van het merk REHAB aanschaffen, waaronder Ron de Raay. ‘Ik koop het merk vaak, omdat de schoenen gewoon heel lekker lopen en van goede kwaliteit zijn. Ook gaan ze meestal lang mee en dat is echt iets wat ik zoek in een schoen’

Dat REHAB met BN’ers samenwerkt maakt voor de Raay niet zo veel uit. ‘Het is goed dat ze met BN’ers samenwerken, want dat zal het merk steeds groter maken, maar voor mij persoonlijk maakt het niet uit’. Wel heeft de Raay de nieuwe schoen al besteld bij Ravage Wateringen.

Beau van Erven Dorens

Gisteren, 7 april 2022, lanceerde REHAB een nieuwe schoen in samenwerking met Beau van Erven Dorens in drie verschillende variaties. Dit is voor van Erven Dorens de allereerste commerciële samenwerking die hij aan is gegaan. Benieuwd naar wat Beau hier over te vertellen heeft? Bekijk dan nu het interview hieronder!

Over de auteur

Britt Doré

Hallo allemaal! Mijn naam is Britt Doré, ik ben 17 jaar en studeer aan de school voor journalistiek. Mijn interesses liggen vooral bij tv en radio. Ook vind ik interviews en podcasten super leuk om naar te luisteren! Ik wil me graag verder ontwikkelen en heb nu al zin om van alles over de journalistiek te gaan leren!

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *