Landal GreenParks doet goede zaken tijdens herfstvakantie 

Landal GreenParks doet goede zaken tijdens herfstvakantie 

Een groot deel van de Nederlanders blijft dit jaar tijdens de herfstvakantie in eigen land. De vakantieparken doen hiermee goede zaken. Vakantiegangers boeken namelijk allemaal massaal een vakantiehuisje in eigen land. Dat is ook te merken bij Landal GreenParks Nederland. 

De 55 Nederlandse vakantieparken van Landal zijn bijna allemaal volgeboekt tijdens de herfstvakantie. Op een enkel huisje na, is er niks meer beschikbaar voor de maand oktober. Andere jaren is dit ook het geval tijdens de herfstvakantie. Toch ziet het park wel verschillen ten opzichte van andere jaren. Jeannette ten Kate, Corporate Manager Public Relations van Landal GreenParks, laat weten: ‘De samenstelling van de gasten is dit jaar anders. Omdat voor een aantal (buur)landen code rood en oranje geldt, zoeken mensen het dichter bij huis.’  

Daarom kiest vrijwel iedereen dit jaar voor om een vakantie in eigen land. Veel mensen buiten Nederland, vooral uit Duitsland en België, kiezen ervoor om Nederland dit jaar te vermijden en hebben hun boeking geannuleerd. De vakantiehuizen die vrijkomen vanwege deze annuleringen, worden echter snel overgenomen en geboekt door NederlandersDat merken ook de medewerkers van Landal GreenParks Nederland. Jeannette ten Kate‘We merken dat in de afgelopen periode, waarbij iedereen veel thuis is geweest en vanuit huis heeft gewerkt, de behoefte groot is om eropuit te gaan.  

Doordat vakantieparken merken dat mensen massaal op zoek zijn naar een huisje en de vraag enorm is, gooien zij hun prijzen omhoog. Net als bij vele andere parken, zijn ook de prijzen bij Landal GreenParks gestegen. Zodra er meer vraag is, worden de prijzen ook hoger gehanteerd. Ten Kate noemt als vergelijking “de vliegtuigstoelen”: Als de vraag groot is, stijgen de prijzen. Dat is bij bungalowparken ook het geval. Een exacte prijs of percentage kan er niet worden gegeven. Dat heeft te maken met meerdere aspecten. ‘De voorzieningen, ligging en vraag zijn in elk vakantiepark verschillend,’ aldus de woordvoerster van Landal 

De vakantiegangers kunnen vanwege het coronavirus niet van alle faciliteiten gebruik maken zoals dat normaal kan bij een vakantiepark. Gisteren is tijden de persconferentie bekend gemaakt dat de horeca zijn deuren moet sluiten voor een lange periode. Ook voor de vakantieparken gelden de landelijke maatregelen. Dat betekent voor de restaurants en snackbars op de Landal vakantieparken dat ook zij hun deuren moeten sluiten voor een aantal wekenTen Kate: ‘Dat is natuurlijk ook van grote invloed op de beleving op onze parken.’ Toch heeft Landal GreenParks iets bedacht om alle bezoekers gebruik te kunnen laten maken van de horeca. Zo hebben zij een afhaal- en bezorgservice ingevoerd. Deze zal vanaf nu weer volop aangeboden worden aan de bezoekers van de parken. Vakantiegangers kunnen foodboxen, snacks en kant-en-klare maaltijden vooraf bestellen om in hun bungalow op te eten 

Buiten de horeca, hebben de maatregelen ook invloed op vrijetijdsbesteding. Echter verandert er nog niet zo veel ten opzichte van de vorige maatregelen. ‘Afhankelijk van de grootte van het zwembad, kunnen we een maximumaantal gasten toelaten. Dat was eerst ook al het geval’, zo laat Ten Kate weten. Wel wordt er gebruik gemaakt van tijdsloten en langere openingstijden voor het zwembad. Hiermee geven ze alle bezoekers de gelegenheid om allemaal gebruik te kunnen maken van het zwembad.  

Landal GreenParks telt tientallen parken door heel Europa, goed voor ruim vijftienduizend vakantieaccommodaties en dertienhonderd campingplaatsen in totaal. 55 vakantieparken zijn gevestigd in Nederland. De overige parken bevinden zich in België (3), Duitsland (10), Denemarken (5), Groot-Brittannië (5), Zwitserland (2), Oostenrijk (1), Tsjechië (1) en Hongarije (1). 

Over de auteur

Floor Vervoort

Nieuwsgierige, enthousiaste studente Journalistiek

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *