Naast de spanning stijgt ook het gebruik van producten tijdens sportzomer

Naast de spanning stijgt ook het gebruik van producten tijdens sportzomer

DPG Media heeft een onderzoek laten uitvoeren naar het gebruik van producten en diensten onder Nederlandse sportliefhebbers tijdens de sportzomer, door het onderzoekpanel Inzicht. Hieruit blijkt dat er bijvoorbeeld: 36% meer snacks, zoutjes en chips en 30% meer bier wordt geconsumeerd. Opvallend is vooral de hoeveelheid sportliefhebbers die overweegt een nieuwe televisie aan te schaffen. Rhian Ket, zelf ook werkzaam bij DPG als partnership manager, is enthousiast: “Het is goed om te weten waar de consument en de adverteerder op zitten te wachten”, stelt Ket.

Naast bier en snacks, laat het onderdeel ‘productgebruik’ in het onderzoek ook zien dat er; 17% meer frisdrank, 14% meer bezorg- en afhaalmaaltijden en 13% meer snoep en chocolade wordt geconsumeerd. Ket merkt dat bijvoorbeeld supermarkten hier nu al op inspelen: “We zien dat grote supermarktketens al advertentiecampagnes aan het inkopen zijn voor de sportzomer, dit onderzoek geeft ze naast hun eigen onderzoeken een goed beeld van de consument.”

De opvallendste uitkomsten onder het productgebruik zijn volgens Ket toch de 14% van de ondervraagden die overweegt een nieuwe televisie aan te schaffen en de 2% die een nieuwe creditcard aanschaft. “Die 2% zit hem voornamelijk in de mensen die op reis gaan om naar sportwedstrijden te gaan, in het buitenland ben je vaak kansloos zonder creditcard”, stelt hij. Naast de televisies en creditcards wordt volgens Ket ook overwogen om 9% meer feestversiering & kleding aan te schaffen, overweegt 6% een nieuw internetabonnement af te sluiten en denkt 5% na om misschien een nieuwe smartphone of tablet aan te schaffen.

 Oranjegevoel
Een ander opvallend resultaat buiten het onderdeel productgebruik vond Ket het vrouwenvoetbal: “Het scoort heel hoog onder de sportliefhebbers, bij alle doelgroepen. Het is relatief nieuw, van de afgelopen vier, vijf jaar en na het succes van ons Oranje damesteam lijkt het steeds populairder te worden. Ik had niet verwacht dat dat er zo uitsprong. Erg interessant om te zien.”

“De cijfers van het onderzoek zijn gebaseerd op een corona loze sportzomer”, voegt Ket eraan toe. In het onderzoek wordt ook het Oranjegevoel gemeten, iets wat volgens Ket, meer zal zijn dan ooit. “Mensen hebben ongelofelijk veel behoefte om samen een feest te vieren en het succes van Oranje omdat iedereen daar een positief gevoel bij krijgt. Als de coronamaatregelen wat afnemen gaan mensen helemaal los op Oranje, dat denk ik echt.”

Over de auteur

Julia den Heijer

JdH Producties, ook wel Julia den Heijer: dat ben ik! Inmiddels tweedejaars Journalistiek student aan de Hogeschool in Utrecht. Ik zal gelijk met de deur in huis vallen, mijn droom? Een goede politiek verslaggeefster worden in dé politieke stad van ons land én mijn geboortestad Den Haag. Op deze pagina publiceer ik mijn journalistieke producties die ik produceer voor YOUNews8.

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *