20+ dating apps wereldwijd, twee duidelijke koplopers

Met wel meer dan 20 succesvolle datingapps op de markt is het vinden van een match voor moderne single een stuk gemakkelijker gemaakt dan een aantal decennia geleden. Met een paar swipe´s of een like heb je zo een aantal leuke heb je zo een aantal dames of heren in je berichten zitten. Zo zijn de meeste singles deze dagen te vinden op dating apps. Wat zijn de beweegredenen van deze mensen?

Allereerst is het belangrijk om te weten met welke intentie mensen datingapps gebruiken. Volgens een onderzoek van YouGov gebruiken maar liefst 49% van de mensen datingapps om de ware liefde te vinden. Een best verassende uitslag als je kijkt naar het imago. Veel mensen denken namelijk dat datingapps vooral voor seks afspraken gebruikt worden. Natuurlijk gebeurt dit ook wel, maar minder dan een kwart van de gebruikers heeft deze intentie. Daarnaast is er ook nog een groep mensen die niet voor iets specifieks de apps gebruiken, maar meer voor vermaak. En misschien dat hier later nog iets leuks uit bloeit.

Badoo is één van de eerste dating apps ter wereld. Zoals te zien is in de treemap gebruiken 480 miljoen mensen over de hele wereld de app. Badoo verbindt singels in 47 talen en 190 landen. Badoo heeft hiermee de grootste singles-database ter wereld. Op de tweede plek met 300 miljoen gebruikers zien we Tinder. Tinder vierde dit jaar haar 10de verjaardag. Je kan wel zeggen dat datingapps een blijvende impressie hebben gemaakt in onze maatschappij. Zo blijkt dat ongeveer 14% van de gebruikers is getrouwd met iemand die ze hebben ontmoet op een datingsite/app!