Binnenland

De opkomst van natuurwijn: een groeiende populariteit

De laatste jaren is er een nieuwe trend in de wijnwereld die snel aan populariteit wint: natuurwijn. In plaats van moderne technieken en toevoegingen te gebruiken om wijnen te maken, kiezen steeds meer wijnmakers ervoor om wijn te maken op een natuurlijke manier. Maar wat is natuurwijn eigenlijk, en waarom is dit op het moment zo’n trend?

De opkomst van natuurwijn: een groeiende populariteit

Fact-check: Veel thuiswonende studenten wonen tegen hun zin thuis

Nederlandse studenten wonen steeds minder vaak op kamers vanwege het niet kunnen vinden of betalen van een woonruimte. Op 12 juni werd deze kwestie besproken in de Tweede Kamer tijdens een debat over studentenwelzijn. Rosanne Hertzberger, Tweede Kamerlid namens NSC, beweerde dat veel thuiswonende studenten tegen hun zin thuis wonen. Deze bewering is gebaseerd op gegevens uit de Landelijke Monitor Studentenhuisvesting (LMS) van Kences. In dit artikel onderzoeken we de juistheid van deze claim.

Buitenland

Politiek

Ajax blijft in negatieve spiraal: algemeen directeur Alex Kroes geschorst

AMSTERDAM – Algemeen directeur van Ajax, Alex Kroes, is afgelopen dinsdag geschorst. Dat heeft de Raad van Commissarissen (RvC) laten weten via een statement op de site van Ajax. Kroes heeft een week voor zijn benoeming bij Ajax aandelen gekocht. Volgens de RvC, dat juridisch advies inwon, handelt hij met voorkennis, wat het een strafbaar feit maakt. Dit is al de zoveelste tegenslag voor de Amsterdamse club.

Ajax blijft in negatieve spiraal: algemeen directeur Alex Kroes geschorst