NLDoet Kunstwerk voor het Grifpark: “Vrijwilligers zijn voor ons heel belangrijk”

Beeld: Eigen foto

UTRECHT- Op vrijdag en zaterdag werd weer de grootste vrijwilligers actie van Nederland georganiseerd; NLDoet.
Elk jaar gaan tienduizenden Nederlanders een middag aan de slag bij een vrijwilligersorganisatie. Zo ook in Utrecht.

In deze reportage spreek ik met de organisator van de vrijwilligersactie Pet van de Luijtengaarden over wat het belang is van de hulp van vrijwilligers en hoe zij hen helpen. Een van de vrijwilligers Fien; zij heeft al vaker vrijwilligers werk gedaan en vindt dat vrijwilligerswerk erg belangrijk is.

Pet is een kunstenaar en heeft een eigen loods net buiten Kanaleneiland. Daar maakt hij verschillende grootste kunstwerken. Voor dit project kan hij de handen van de vrijwilligers goed gebruiken. Het kunstwerk bestaat uit duizenden oude platen die geschilderd en elkaar vast gemaakt moeten tot een geheel. Dit project zal eind augustus te bewonderen zijn in het Grifpark.

eleanore Kraak

Welkom op mijn website! Mijn naam is Eleanore Kraak. Ik ben 20 jaar en kom uit Heemstede. Ik zit op de Hogeschool Utrecht en zit momenteel in het tweede jaar van de studie journalistiek. Ik ben altijd al erg geïnteresseerd geweest in onderwerpen actuele mistanden in de maatschappij in de breedste vorm van het woord. Dat is dan ook wat u voornamelijk op mijn website gaat lezen. Ik interview mensen zoals ervaringsdeskundigen en experts over hun bevindingen. Ik vind het leuk om me te buigen over grote onderwerpen en me daarin te verdiepen, kennis te verbreden en deze kennis met u te delen. Ik hoop doormiddel van deze website en de interviews anderen hun kennis te verbreden over maatschappelijke onderwerpen en daarmee wellicht mensen te inspireren.