Tijs Roeland: ‘Zorg dat de nostalgie van het dorp Sint Pancras op zijn plek blijft’

Tijs Roeland voor een waarschuwing aan de gemeenteraad van Dijk & Waard

Sint Pancras – Inmiddels is Tijs Roeland vijf jaar voorzitter van SV Vrone, een voetbalclub midden in het dorp Sint Pancras. Vanaf de start van zijn voorzitterschap zat de eventuele revitalisatie van het complex in zijn takenpakket. Een verbouwing, renovatie of verplaatsing is al ruim 25 jaar een discussiepunt in het dorp. Gaat het nu eindelijk gebeuren? De plannen voor een gehele revitalisatie op de huidige locatie is volledig uitgewerkt, maar er is een gat van zo’n twee miljoen in de begroting. Opnieuw moet de club, met voorman Tijs Roeland de gemeente Dijk & Waard lief aankijken.

In deze korte documentaire wordt Tijs gevolgd bij zijn inspanningen om de gemeenteraad te overtuigen van de noodzaak van de financiering voor de revitalisatie.

Wout Adams

Ik ben Wout Adams, geboren in 1999 in Alkmaar. Ik schrijf voor svjmedia.nl als redactiemedewerker regionaal nieuws in Alkmaar en omgeving. Ook ben ik sportjournalist bij het Noordhollands Dagblad. Ik bezoek als verslaggever amateurwedstrijden in de regio en ben AZ vrouwen-watcher. Mijn streven is om zoveel mogelijk verschillende journalistieke werkzaamheden te gaan doen en daarmee in brede zin ervaring op te bouwen.