100 Jaar Oud Utrecht afgebeeld op tien getekende banieren

Drie van de tien banieren. Tekenaars van links naar rechts: Niels Bongers, Brigida Almeida, Ronald van der Heide.

Geschiedenisvereniging Oud Utrecht bestaat op zondag 12 maart 100 jaar. Om dit jubileum te vieren zijn tien tekenaars van De Inktpot aan de slag gegaan met het verbeelden van de afgelopen eeuw. Deze periode is opgedeeld in tien decennia en verdeeld onder de (strip)tekenaars. Elk werk is op een banier gedrukt en toont een deel van de geschiedenis van de stad en de band met de vereniging. Deze banieren worden tentoongesteld in de expositieruimte van het stadhuis. De tentoonstelling werd geopend door Heleen Zijlstra, Hoofd Erfgoed van de Gemeente Utrecht.

De tentoonstelling hangt in het stadhuis tot 24 maart.

Zie de video hieronder voor een reportage over de opening van deze expositie.

Stephen van de Loo

Mijn naam is Stephen van de Loo (18) Ik studeer sinds 2021 aan de School voor Journalistiek in Utrecht. Hiernaast werk ik in de horeca en speel ik hockey. Ik ben breed georiënteerd met kunst en cultuur als voornaamste interesse.