Ping Pong Club uit de as herrezen

De Ping Pong Club

UTRECHT-WEST – Met een compleet nieuw interieur heropende de Ping Pong Club, gelegen aan de Concordiastraat, haar deuren. De horecazaak was tijdelijk gesloten vanwege een brand die ontstaan was door een kortsluiting in een telefoon. Medewerkers, donateurs en vrienden sloegen handen ineen om deze heropening mogelijk te maken.

Er is de afgelopen twee maanden hard gewerkt om het pand weer helemaal op te knappen. Naast een opgezette crowdfunding van oud-collega’s, vond er vorige week een benefietveiling plaats waarbij ondernemers uit Utrecht spullen doneerden en de opbrengst naar de Ping Pong Club ging. Na een proefdraaidag om iedereen te bedanken die geholpen had, ging de Club vanaf vrijdag dan eindelijk weer open voor het grote publiek. ‘Vrijdag, zaterdag en zondag zaten we bomvol’, zegt bedrijfsleider Layla, ‘het is fijn om te zien dat mensen ons niet zijn vergeten.’

‘De brand blijft wel met alles wat je doet in je achterhoofd hangen’, zegt Layla, ‘op het gebied van veiligheid zijn we een stuk secuurder geworden.’ Zo is er een brandkluis waar de werktelefoons ’s nachts tijdens het laden in worden gelegd, en zijn de medewerkers extra alert met het legen van asbakken.

Met felle neon-kleuren is de Ping Pong Club het tegenovergestelde geworden van het zwarte interieur dat overbleef na de brand. ‘Als we toch opnieuw moeten opzetten, dan gaan we ook alles aanpakken’, aldus Layla. Ondanks het pand buiten het centrum ligt, is het een populaire plek om met vrienden een avond spelletjes te doen en een drankje te drinken, een potje pingpong kun je er natuurlijk ook spelen.

Audio: Tim Lutters

Hadewych Brinkman

Ik ben Hadewych Brinkman en ik ben eerstejaars student aan de School van Journalistiek. Sinds jongs af aan schrijf ik graag verhalen, artikelen, onderzoekjes, etc. Ik ben erg nieuwsgierig en ik vind het leuk om verhalen achterna te gaan, en deze te delen met de wereld.