Leven in Al Orzaal

Een documentaire van Veerle Bos en Sammie Leermakers

‘Leven in Al Orzaal’ vertelt het verhaal over de weerbaarheid van de familie Ghusen. Acht jaar geleden zijn ze kort na het uitbreken van de Syrische burgeroorlog vanuit hun woonplaats Al Zabadani naar Nederland gevlucht. Halsoverkop hebben ze niet alleen hun familie, vrienden, huis en leven achtergelaten maar ook hun goedlopende familierestaurant Al Orzaal. Wat ze in Al Zabadani achterlieten, hebben ze in hun nieuwe woonplaats Rhenen weer opnieuw op weten te bouwen. En met succes: in de zomer van 2020 bestaat Al Orzaal vijf jaar.

Maar als het coronavirus in maart 2020 toeslaat en de wereld op slot gaat in loop naar hun vijfjarig jubileum, komt het dan ook wederom aan op de weerbaarheid van de familie Ghusen. ‘Leven in Al Orzaal’ is een verhaal over veerkracht, familie, tegenslagen, verleden en heden.

Kijkwijzer

Alle leeftijden

Vertoning

Zaterdag 18 juni 09:30 – 11:10