Redacteur bij RegioTV De Bilt / RouletteFM

RegioTV De Bilt / RouletteFM biedt je de kans om te groeien in je werkzaamheden als journalist en/of programmamaker. Wil je in de praktijk kennis maken met het boeiende vak van rtv-journalist, wil je ervaring opdoen voor een volgende stap in je studie, dan hebben we enkele uitdagende vacatures voor je. Wat wij je kunnen bieden is professionele begeleiding door ervaren mediamensen, die je graag de kneepjes van het vak bij willen brengen.

Wat zoeken we?

RegioTV De Bilt vindt constructieve journalistiek belangrijk (niet alleen de problemen, ook de oplossingen) belangrijk. Daarbij laat RegioTV De Bilt horen wat er speelt in De Bilt en geeft de bevolking een stem (civic journalism).

Wij hebben plek voor diverse redacteuren ter ondersteuning van onze tekst- en radioproducties. Taken kunnen bestaan uit:

• het nabellen (aanvullen en controleren van) en het regionaliseren van berichten.
  • regelen van gasten voor in de uitzending(en)
  • voorbereiden van interviews
  • productionele taken zoals het ontvangen van gasten

Als je in De Bilt woont of De Bilt goed kent is dat een pré, maar het is niet noodzakelijk. Bedenk dat De Bilt tien minuten fietsen is van het USP is en er is een goede busverbinding.

Wat bieden we?

We bieden professionele begeleiding en goede feedback. De programmacoördinator van RegioTV De Bilt/RouletteFM heeft uitgebreide ervaring bij omroepen in Hilversum, een van de bestuursleden is co-auteur van het Handboek Journalistiek en oud-docent journalistiek en een van de vrijwilligers is werkzaam als cameraman voor diverse NPO-programma’s.

Wil je meer weten of direct je interesse kenbaar maken? Neem contact op met RegioTV De Bilt / RouletteFM via info@roulettefm.nl / info@regiotvdebilt.nl. Je kunt ook bellen met programmacoördinator Tom Dirks (06-40 32 23 32), hij staat je graag te woord.

RegioTV De Bilt / RouletteFM is de publieke omroep voor de gemeente De Bilt en werkt nauw samen met de lokale omroepen van Zeist, Bunnik, Utrechtse Heuvelrug en Wijk bij Duurstede. Je vindt ons op X, Facebook, Instagram en via www.roulettefm.nl en www.regiotvdebilt.nl