Burgerinitiatief DE STEIGER ‘Een plek om aan te meren’

Beeld: Geesje Blokhuis

Mini documentaire

De Steiger is een burgerinitiatief voor een ontmoetingsplek compleet opgestart en gerund door vrijwilligers van jong tot oud. In Pand 9, een creatieve veelzijdige broedplaats voor kunstenaars en maatschappelijke organisaties in Zaltbommel, kun je terecht voor méér dan alleen een kopje koffie tegen eigen bijdrage. De Steiger biedt perspectief voor inwoners in kwetsbare situaties. Iedereen kan hier terecht voor een goed gesprek met een van de getrainde vrijwilligers. Zij bieden hulp en kunnen snel een koppeling maken naar andere ondersteunende organisaties. Ook worden er diverse sociaal-culturele activiteiten georganiseerd.

‘Verbinden door te ontmoeten vanuit de overtuiging dat verbonden zijn met jezelf en met anderen leidt tot meedoen én bijdragen aan de samenleving’

Deze documentaire is een ode aan de vrijwilliger en een lofzang aan iedereen die zonder daar iets voor terug te krijgen iets bijdraagt voor een ander.

Muziek: The Four Seasons (Le quattro stagioni), Op.8 -Violin Concerto No. 2 in G Minor, RV 315, “Summer”(L’estate): I.Allegro non molto – Allegro