De Utrechtse Sportkrant zoekt schrijftalent

De Utrechtse Sportkrant is een onafhankelijk sportmedium en heeft groot Utrecht (stad Utrecht, Breukelen, Woerden, Nieuwegein, Utrechtse Heuvelrug) als verzorgingsgebied. Wij belichten het rijke verenigingsleven en sportcultuur met een team van ruim 25 enthousiaste en betrokken medewerkers. Elke dag tekenen wij originele verhalen op, die zowel in onze krant als op onze website worden gepubliceerd https://utrechtsesportkrant.nl/

Er is dagelijks veel Utrechts sportnieuws, ook zijn er ontelbaar veel mooie achtergrondverhalen op te tekenen. Wil jij daar aan bijdragen in de vorm van freelance werk of een stage?

Jouw taken bestaan uit het monitoren en in kaart brengen van regionaal sportnieuws, regionale sportevenementen en het schrijven van korte redactionele artikelen. Af en toe een wedstrijd bezoeken hoort daar ook bij. Het maken van korte filmpjes kan, in overleg en op termijn, ook tot de taken behoren. De tijdbesteding is ongeveer 6 uur per week.

Onze medewerkers zijn gemotiveerde journalisten en verslaggevers, kunnen zeer zelfstandig werken, hebben een brede interesse in sport en beschikken uiteraard over een vlotte pen.

Wil je journalistieke ervaring willen opdoen in een informele setting en een extraatje verdienen? Stuur dan enkele artikelen van jouw hand, een korte motivatiebrief en cv naar vacature@utrechtsesportkrant.nl