Redacteuren voor feministisch tijdschrift LOVER (LiteratuurOVERzicht)

Het feministische Tijdschrift LOVER (Literatuur OVERzicht) is ooit begonnen als bijlage van de nieuwsbrief van Actiegroep Man Vrouw Maatschappij (MVM), één van de eerste feministische organisaties in Nederland. Al snel na haar oprichting in 1974 ging LOVER zich ook richten op boekrecensies en andere artikelen. Belangrijke feministische kopstukken als Hedy d’Ancona, Anja Meulenbelt, Gloria Wekker en Asha ten Broeke schreven in het verleden al voor LOVER.

Inmiddels is LOVER alleen online beschikbaar. Elke week werkt een kleine, hechte groep vrijwilligers aan de coördinatie en creatie van feministische journalistiek. Wil je ook ervaring op doen in een feministische én journalistieke setting? In verband met de uitbreiding van onze redactie zijn we op zoek naar twee redacteuren.

Als redacteur bij LOVER redigeer je uiteenlopende journalistieke content en zorg je dat dit in onze contentkalender wordt ingepland. Je onderhoudt contacten met verschillende organisaties en schrijvers. Je werk is divers: van het begeleiden van een lange reportage van een beginnend schrijver tot het elimineren van spellingfouten uit een scherpe column. Je bent bovendien in staat om in te schatten wanneer welke begeleiding nodig is. Je maakt elk artikel compleet (tekst bij beeld en beeld bij tekst) en zorgt dat het volgens planning op de site wordt gepubliceerd.

Je mag natuurlijk zelf ook inhoudelijk bijdragen aan de site. Je bent werkzaam in een redactieteam van 4 tot 6 redacteuren die maandelijks vergadert.

Uren per week: 2-5 uur per week, in overleg.

Geïnteresseerd? Stuur je motivatiebrief en cv naar Eva M. Verbeek

eva.verbeek@ tijdschriftlover.nl en check onze site: www.tijdschriftlover.nl