Jouw kans om bij te dragen aan de meest duurzame binnenstad van Nederland

Adem jij social media? Spreek jij in clickbait, denk jij in beeld en lijkt het je leuk om de sociale media van een gemeentelijk nieuwbouwproject een facelift te geven? Het communicatieteam City van de gemeente Nieuwegein zoekt een student met kritische en creatieve blik die een plan van aanpak voor onze sociale media kan opstellen.

Projectomschrijving

City, de binnenstad van Nieuwegein, gaat de komende jaren gronding op de schop. Niet alleen komen er zo’n 1.600 tot 2.000 nieuwe woningen bij, er komt ook een compleet nieuw tram- en busstation en ruimte voor stedelijk groen. Bovendien wil de gemeente Nieuwegein van City ook de meest duurzame binnenstad van Nederland maken. Dat alles op loopafstand van winkelcentrum Cityplaza, theater De KOM en het gezellige centrum van City.

Veel veranderingen in korte tijd dus, en op veel plekken tegelijkertijd. Maar hoe breng je dat goed over? Hoe informeer je omwonenden, bezoekers en woningzoekers over de verschillende plannen en bouwprojecten? Over welke wegen worden afgesloten? Welke gebouwen waar komen? Wat City zo bijzonder maakt? En hoe kunnen omwonenden en bezoekers meepraten over de ontwikkelingen?

Het communicatieteam City van de gemeente Nieuwegein informeert omwonenden, bezoekers en woningzoekers via verschillende on- en offline middelen. Zo is er een (vanwege corona helaas gesloten) informatiecentrum, een city-website, een digitale nieuwsbrief, een digitaal participatie-platform, en last but not least eigen social media kanalen: een Facebook- en Instagram-pagina.

Opdrachtomschrijving

Het communicatieteam City wil omwonenden, bezoekers en woningzoekers zo goed mogelijk informeren over, enthousiasmeren voor en betrekken bij de ontwikkelingen in City. Social media speelt daarin een steeds belangrijkere rol.

Deze twee pagina’s hebben enige tijd stilgelegen, en worden nu, in het kader van een make-over van de bijbehorende site, weer tot leven gewekt. En daarbij hebben we jouw hulp nodig! We hebben een kritische en creatieve student nodig die voor een advies opstelt voor een optische make-over en nieuwe contentstrategie voor de beide pagina’s, die in lijn is met onze doelen en de look en feel van de City-huisstijl. Daarin moet je ingaan op de vraag hoe we onze doelgroepen het beste kunnen bereiken, informeren en betrekken, hoe we ons bereik kunnen vergroten, de samenhang van onze social mediapagina’s met onze andere kanalen en hoe we zo veel mogelijk (relevant) verkeer naar onze websites kunnen leiden.

Geschatte tijdsinvestering: 40-80 uur.
Wanneer: Per direct, bij voorkeur vanaf 1 april.

Wie ben jij?

Jij bent creatief en hebt oog voor detail. Je hebt bij voorkeur al wat ervaring met het opstellen van een contentstrategie en het restylen van social media. Je houdt van aanpakken, hebt oog voor beeld leest je snel in en communiceert helder.

Wat haal jij eruit?

Je krijgt een inkijkje in de wereld van de gemeentecommunicatie en dat in één van de grotere gemeentes van de provincie Utrecht! Bovendien krijg je zo een inkijkje in de bouw- en omgevingscommunicatie. En wie weet nemen we je contentstrategie over!

Interesse? Zo meld je je aan:
Stuur vóór 30 maart een mailtje naar city@nieuwegein.nl met daarin je CV en een korte motivatie. Vragen? Ook die kan je kwijt aan city@nieuwegein.nl.

Over de auteur