Communicatietalent met passie voor contentcreatie

Steeds meer kinderen hebben moeite met lezen en schrijven. Kinderen die slim zijn en nieuwsgierig, maar door verschillende redenen een achterstand oplopen die ze niet makkelijk meer inhalen.

Laten zien hoe leuk lezen en taal kunnen zijn

VoorleesExpress en Kinderzwerfboek laten kinderen zien hoe leuk lezen en taal kunnen zijn en geven kinderen die dat nodig hebben extra aandacht. Samen met hen, en hun ouders, gaan ze op zoek naar verhalen, taalspelletjes en boeken die ze wél leuk vinden en op zoek naar verborgen talenten van de kinderen.

Duizenden vrijwilligers mobiliseren

Bij de VoorleesExpress en Kinderzwerfboek zijn door het hele land ongeveer 10.000 vrijwilligers actief die allemaal met enorm veel passie hun liefde voor taal en lezen uitdragen aan kinderen en ouders in hun omgeving.

Campagne: laat een kind in je omgeving zien hoe leuk lezen kan zijn!

Tijdens deze opdracht ga je stichting VoorleesExpress en Kinderzwerfboek ondersteunen bij het realiseren van een campagneplan. Centraal staat dat we Nederlanders op ludieke manier laten zien hoe makkelijk, leuk en waardevol het is om een kind in je omgeving lees- en taalplezier mee te geven én ze verleiden om vrijwilliger te worden. De duur van de campagne zal aan de hand de beschikbare uren met je worden afgestemd.

Opdracht, rol & vergoeding

In de campagne krijg je een centrale rol en veel vrijheid om zelf ideeën in te brengen. Zowel stichting VoorleesExpress als Kinderzwerfboek zijn kleine ondernemende organisaties die snel kunnen schakelen. En ze hebben een groot netwerk. Je zult zowel bezig zijn met het verbinden van dit netwerk en mobiliseren van partners als het maken van uitingen en content. De communicatiekanalen van beide stichtingen, als wel die van partners, zullen ingezet worden. We zullen jaarlijkse momenten als de Nationale Voorleesdagen aangrijpen om extra aandacht te genereren.
Je wordt begeleid vanuit beide organisaties en ontvangt een opdrachtvergoeding en reiskosten vergoeding. Dit zullen we tijdens een gesprek nader toelichten.

Profiel freelancer

• We zijn op zoek naar een zelfstandige creatieve student met eigen inbreng en goede sociale en communicatieve vaardigheden. En daarnaast:
  • Ben je vaardig in sociale media (o.a. Instagram en Facebook)
  • Kun je zelfstandig video’s (opnemen en monteren) en foto’s maken (Dit is geen eis maar een nice-to-have)
  • Heb je een goede beheersing van de Nederlandse taal en ben je vaardigheden in het schrijven van (online) teksten.
  • En kun je omgaan met programma’s zoals: Photoshop, Canva enzovoorts voor het maken van content.

Solliciteren?

Stuur zo snel mogelijk je CV en motivatiebrief naar anne@voorleesexpress.nl.

Contactgegevens stichting VoorleesExpress

Bedrijfsverzamelgebouw de Alchemist
Koningin Wilhelminalaan 8
3527 LD Utrecht