Maak kennis met: Jens Bassa

Ongeveer 100 topsporters studeren er aan de Hogeschool Utrecht. De komende drie maanden volgen wij als redactie een aantal van deze sporters. Er zullen o.a. interviews, wedstrijdverslagen en een podcast op de site verschijnen, maar eerst stellen we jullie in deze rubriek aan de sporters voor. Met vandaag: Jens Bassa.

De 20-jarige wielrenner uit het Zuid-Hollandse Goudriaan rijdt al sinds kleins af aan op de fiets, eerst begonnen op de mountainbike als 7-jarige en na 2 jaar overgestapt op de racefiets, je zou dus kunnen zeggen dat het een echte fietsfanaat is.

Jens rijdt op dit moment voor de ploeg ‘Willebrord wil vooruit’ en is 2e jaars belofte. “Eigenlijk is het een clubteam, maar we rijden bijna het zelfde programma als een continentale ploeg”, aldus Jens. Ook zou hij een tijdje geleden Parijs-Roubaix rijden maar door een hersenschudding kon dit niet door gaan.

Naast al het trainen studeert Jens op dit moment op de Hogeschool Utrecht. Hij volgt hier als eerste-jaars de opleiding ‘electrical engineering’.

“Mijn mooiste overwinning was bij de Skoda-Tour in Luxemburg toen ik als 16-jarige bij de nieuwelingen een solo-overwinning reed”

Jens zit natuurlijk al op een goed niveau maar zijn droom is om een keer Parijs-Roubaix te kunnen rijden. Op de lange termijn hoopt hij bij een world tour team terecht te komen maar op de korte termijn bij een continentaal team.

Daan Pastoor

Ik ben Daan Pastoor, 18 jaar, en lerend journalist. Verder sport ik graag en hoop later een sportjournalist te worden. Voor vragen of leuke artikelen ben ik te bereiken via: - Daan.Pastoor@student.hu.nl - 06-81729510